صفحه اصلی / سیاسی / دولت / امروز گروه‌های تروریستی از سوی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم حمایت می‌شوند
امروز گروه‌های تروریستی از سوی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم حمایت می‌شوند

روحانی در دیدار رئیس‌جمهور کوبا:

امروز گروه‌های تروریستی از سوی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم حمایت می‌شوند

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ضرورت تلاش در راستای توسعه و تقویت مناسبات و همکاری‌های ایران و کوبا، گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در دو کشور برای رفاه بیشتر دو ملت و توسعه مناسبات تهران - هاوانا بهره‌برداری کنیم.

153780982857638800.jpg

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه به وقت محلی در دیدار با «میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا، ضمن تبریک انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهور این کشور و تقدیر از همدردی دولت و ملت کوبا با مردم ایران در حادثه تروریستی اهواز، گفت: کوبا همواره در ذهن ملت ایران، یک کشور انقلابی و حائز اهمیت در عرصه جهانی بوده و دو ملت همواره با امپریالیسم و یکجانبه‌گرایی مبارزه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دولت آمریکا در سال‌های اخیر توافقات خود با کوبا را همچون سایر نقض عهدهای خود زیرپا گذاشته است، اظهار کرد: آنها بر خلاف مقررات بین‌المللی از برجام به عنوان توافقی بین‌المللی نیز خارج شده‌اند.

روحانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بدنبال روابط توسعه‌یافته و صمیمی‌تر با کوباست، خاطرنشان کرد: همکاری‌های خوبی میان دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله فناوری‌های دارویی و تولید واکسن وجود دارد که باید در راستای گسترش آنها تلاش کنیم.

رئیس‌جمهور افزود: ظرفیت‌های بسیار فراوان در زمینه‌های اقتصادی، علمی و تکنولوژیکی در ایران و کوبا وجود دارد که باید در جهت رفاه بیشتر دو ملت و توسعه مناسبات تهران – هاوانا از آنها بهره‌برداری کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه “متاسفانه گروه‌های تروریستی امروز از سوی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم، حمایت می‌شوند”، گفت: مبارزه همه‌جانبه با تروریسم در سطح جهان یکی از اهداف مهم و مشترک دو کشور در ورابط و همکاری‌های فی‌مابین است.

رئیس‌جمهور افزود: روحیه مقاومت و ایستادگی ملت‌های ایران و کوبا در برابر آمریکا، نشانگر این است که دو ملت بزرگ مشترکات و آرمان‌های یکسانی را دنبال می‌کنند.

رئیس‌جمهور کوبا نیز در این دیدار با ابراز تسلیت و همدردی دولت و ملت کوبا با مردم ایران برای حادثه حمله تروریستی اهواز، بر ضرورت تلاش برای توسعه و تقویت روابط و همکاری‌های همه‌جانبه تهران – هاوانا تاکید کرد و گفت: توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران از اصول مهم کوبا در سیاست خارجی و توصیه اکید رهبر فقید این کشور فیدل کاسترو است.

میگل دیاز کانل ادامه داد: مواضع انقلاب و دولت کوبا همچنان حمایت و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران  بوده و هیچ تغییری در آن بوجود نیامده است.

وی با تجلیل از هوشمندی و قاطعیت دولت ایران در مذاکرات با ۱+۵ ، افزود: خروج آمریکا از برجام بازگشت به عقب و خطر بزرگی برای معاهدات بین‌المللی و امنیت منطقه است.

رئیس‌جمهور کوبا با تاکید بر ضرورت مبارزه با یکجانبه‌گرایی دولت آمریکا، اظهار کرد: باید بیش از گذشته در راستای توسعه و تقویت روابط و همکاری‌های دو کشور بویژه در بخش‌های اقتصادی، درمانی و تکنولوژیکی تلاش کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

دولت مسئله اشتغال را با جدیت دنبال می‌کند/آمار بیکاری کاهشی است

به گزارش کسب و کار نیوز، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در جشن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.