صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / میشل عون: اسرائیل برای تجزیه خاورمیانه به اقلیت‌های طائفه‌ای تلاش می‌کند
میشل عون: اسرائیل برای تجزیه خاورمیانه به اقلیت‌های طائفه‌ای تلاش می‌کند

میشل عون: اسرائیل برای تجزیه خاورمیانه به اقلیت‌های طائفه‌ای تلاش می‌کند

رئیس‌جمهوری لبنان اعلام کرد، اسرائیل با ترویج نظریه «ائتلاف اقلیت‌ها»، برای تجزیه خاورمیانه تلاش می‌کند.

میشل عون

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روسیا الیوم، میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان در مصاحبه با روزنامه لوفیگارو فرانسه نسبت به اقدامات اخیر اسرائیل و آمریکا به ویژه توقف حمایت‌های مالی از آنروا هشدار داده و گفت که هدف از این اقدامات تحمیل طرح اسکان دادن فلسطینی‌ها در سرزمین‌هایی که در حال حاضر در آنها هستند، است.

میشل عون تصریح کرد: این اسرائیل است که در حال حاضر ما را تهدید می‌کند. ما از این مساله هراس داریم که اقدامات اخیر به اسکان نهایی فلسطینی‌ها در مناطقی که به آنها پناه آورده و مشخصا در لبنان منجر شود.

میشل عون در پاسخ به سوالی در مورد این که حزب‌الله حق وتو در تمامی تصمیمات استراتژیک در لبنان را دارد یا خیر، گفت: نه، چرا که نظام در لبنان توافقی است و اظهارنظر کردن به معنای استفاده از حق وتو نیست.

رئیس‌جمهوری لبنان خاطرنشان کرد: فشارهای بین‌المللی علیه حزب‌الله مساله جدیدی نیست. پایگاه مردمی حزب‌الله را بیش از یک سوم ملت لبنان شکل می‌دهند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد امکان پیوستن نیروهای حزب‌الله به ارتش لبنان، گفت: ممکن است که این مساله عملی شود. در حال حاضر برخی مداخله حزب‌الله در جنگ علیه داعش و النصره در سوریه را محکوم می‌کنند اما واقعیت این است که تروریست‌ها در حال حمله به اراضی ما بودند و حزب‌الله از این اراضی دفاع کرد.

وی ادامه داد: حزب‌الله هیچ نقش نظامی در داخل لبنان ایفا نمی‌کند و دست به هیچ اقدامی در مرزها با اسرائیل نمی‌زند.

رئیس‌جمهور لبنان با تکذیب این مساله که از جنوب کشورش در رویارویی میان ایران و اسرائیل استفاده شود، تأکید کرد که حزب‌الله در این مساله با وی هم‌نظر است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.