صفحه اصلی / ورزشی / ورزش بانوان / کاپیتان اسبق تکواندوی بانوان: مشکل اصلی تیم بانوان کادرفنی است

کاپیتان اسبق تکواندوی بانوان: مشکل اصلی تیم بانوان کادرفنی است

کاپیتان اسبق تیم ملی تکواندوی بانوان دلیل اصلی نتایج ضعیف این روزهای تیم ملی را کادرفنی فعلی دانست.

تکواندو سمانه شش پری

سمانه ششپری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد عملکرد و شرایط تیم‌ ‌ملی تکواندوی بانوان، توضیح داد: امکاناتی که در حال‌ حاضر برای تیم‌ ‌ملی بانوان فراهم شده نسبت به زمان ما خیلی بهتر است و باید دلیل نتایج ضعیف را جویا شد. در حال‌ حاضر تیم بانوان به مسابقات برون مرزی و تورنمنت‌های تدارکاتی اعزام می‌شود که مطمئنا در روند آماده سازی ملی‌پوشان بی تاثیر نیست. با این حال نتایجی که در بازی‌های آسیایی کسب شد نشان از وجود مشکل در تیم‌ ‌ملی داشت.

او در ادامه‌ با بیان این که اصلی‌ترین مشکل تیم‌ ‌ملی بانوان بحث مربیگری و  فنی است، اظهار کرد: به نظرم مهرو کمرانی در سن  پایین هدایت تیم‌ ‌ملی را بر عهده گرفته است و مطمئنا تجربه کافی می توانست در نتیجه‌گیری تیم‌ ‌ملی تاثیرات مثبتی داشته باشد. زمان مینو مداح تیم‌ ‌ملی تکواندو در اعزام های خود مدال آوری‌های زیادی داشت که همه آنها به تجربه و دانش فنی مینو مداح ارتباط مستقیم داشت. یادم می‌آید که در مسابقات کشورهای اسلامی اندونزی، شش تکواندوکار ما با هدایت مینو مداح عازم این رقابت‌ها شدند و شش مدال نیز کسب کردند. این روزها تیم‌ ‌ملی تکواندوی بانوان از شرایط خوبی برخوردار نیست و این تک مدال برنز در حد و اندازه تکواندوی بانوان ایران نیست.

ملی‌پوش اسبق تکواندوی بانوان در پاسخ به این سوال که پیشرفت رقبا در کسب این نتیجه‌ چه تاثیری داشته است؟ توضیح داد: من این دوره از بازی‌های آسیایی را به صورت منظم نگاه می‌کردم و پیگیر خبرها بودم. قرعه‌ها و رقبایی که مقابل ملی‌پوشان ما قرار گرفتند، خیلی سخت نبودند  که بعضا با اختلاف زیاد نتیجه‌ را به آنها واگذار کنیم. رقبای ما در این مسابقات تکواندوکارانی از اردن و قزاقستان بودند و باید خیلی بهتر از اینها مقابلشان به نتیجه‌ می‌رسیدیم. مطمئنا کادر فنی می‌توانست با تمهیدات و برنامه‌هایی که تدوین می‌کرد، از پنج اعزام خود مدال‌های بیشتری را کسب کند، اما این طور نبود و به نظر من باید به بخش بانوان توجه بیشتری شود. تکواندوکاران در این دوره باید به فینال بازی‌های آسیایی می رسیدند، پنج اعزام و یک مدال برنز هیچ خوب نیست.

ششپری افزود: ملیکا میرحسینی که در کره به مدال طلا رسیده بود، تقریبا با همان قرعه مواجه بود. فکر می‌کردم در بازی‌های آسیایی نیز بتواند به فینال صعود کرده و حداقل مدال نقره را کسب کند اما در مبارزات شاهد عملکرد بسیار ضعیفی از او و دیگر ملی‌پوشان بودیم؛ مساله‌ای که می‌توان دلیل اصلی آن را کادر فنی دانست، کادری که باید با توجه به شرایط موجود در تکواندوی بانوان نتایج بهتری را رقم می‌زد.

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندوی بانوان در ادامه با ابراز تعجب از اعزام نشدن برخی ملی‌پوشان با تجربه به بازی‌های آسیایی، گفت: نباید تنها روی یک نفر مانند کیمیا علیزاده تمرکز کنیم. کادر فنی روی تیم تاثیرگذار است و بهتر بود توجهات به همه تیم باشد تا این که کانون توجهات به کیمیا علیزاده باشد، هر چند که او ورزشکار قابلی است. البته اعزام نشدن خدابنده  که مدال نقره بازی‌های آسیایی را در کارنامه داشت، از دیگر نقاط ضعف و تعجب آور کادر فنی بود. مطمئنا اعزام خدابنده می‌توانست شانس مدال آوری تکواندوی بانوان در این رویداد مهم را بالاتر ببرد.

او ادامه‌ داد: تقریبا همه ملی‌پوشان از رده‌های پایه به تیم بزرگسالان رسیده‌اند. نفراتی همچون علیزاده، تجربه خوبی داشتند که به مدال  المپیک دست یافتند. کیانی نیز تجربه حضور در چند تورنمنت را داشت که توانست برنز جاکارتا را کسب کند، در حالی که باید این مدال خوش رنگ‌تر از اینها باشد. زوم کردن روی یک بازیکن نمی‌تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد. هزینه‌ای که برای اردوها صرف می‌شود برای همه ملی‌پوشان است و بهتر بود کادر فنی توجه خود را روی پنج تکواندوکارش معطوف می‌کرد. دیدید که در نزدیکی مسابقات علیزاده مصدوم شد و از اعزام باز ماند. یا حتی اگر او به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شد شاید با قرعه سختی روبرو شده و یا حتی در روز مبارزه شرایط خوبی نداشت. بهتر است در آماده سازی و برنامه‌های تیم‌ ‌ملی تکواندوی بانوان تجدید نظری صورت بگیرد تا نتایج مطلوبی را شاهد باشیم. به هیچ عنوان نتایج جاکارتا رضایت بخش نبود.

ششپری با اشاره به نتایج تیم‌ ‌ملی تکواندوی بانوان در زمان مینو مداح، گفت: ما با کمترین امکانات نسبت به این روزها عازم تورنمنت‌ها و رویدادهای مهمی شدیم که تقریبا از همه آنها دست پر به کشور بر می گشتیم. ملی‌پوشان نیز عرق ملی داشتند و با غیرت می جنگیدند. زمانی که ما با مدال نقره و برنز از بازی‌های آسیایی برگشتیم، فدراسیون واکنش تندی داشت و از نتایج ما راضی نبود و بارها و بارها جلسات کمیته‌ فنی را برای تیم ما برگزار کردند. تاکنون چیزی در این مورد نشنیده‌ام که بخواهند برای این تیم هم جلسه‌ای را برگزار کنند. باید ببینیم فدراسیون چه واکنشی به این نتیجه‌ ضعیف دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تقابل دختران فوتبالیست در شب/ دربی کرمان برنده نداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال بانوان در هفته پانزدهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.