صفحه اصلی / استان ها / یزد / تفاوت خاص بافت تاریخی اردکان
تفاوت خاص بافت تاریخی اردکان

تفاوت خاص بافت تاریخی اردکان

رییس میراث فرهنگی شهرستان اردکان با اشاره به بافت تاریخی اردکان به عنوان یکی از منسجم‌ترین بافت‌های تاریخی استان، اظهار کرد: بافت تاریخی اردکان علاوه بر انسجام، به دلیل سکونت مردم بافتی زنده و پویاست و تاکنون نیز دستخوش کمترین تغییرات شده به طوری که میزان تخریب در این بافت بسیار ناچیز بوده است.

اردکان

حمید مشتاقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره اقدامات میراث فرهنگی در مورد احیای این بافت تاریخی، تصریح کرد: علاوه بر طرح‌های بدنه‌سازی و کف‌سازی که در تمامی بافت تاریخی اردکان اجرا شده است، طرح‌هایی مانند مرمت، ساماندهی نورپردازی و کف‌زنی نیز در بافت در حال انجام است.

این مسئول، مشارکت چشمگیر مردم اردکان در مرمت و احیای این بافت تاریخی در قابل طرح مرمت خانه‌های ایرانی را بسیار کم نظیر دانست و گفت: مشارکت مردم به گونه‌ای بوده که ماهانه به طور متوسط ۳۰ طرح مشارکتی در بافت تاریخی اردکان با کمک دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و مردم عملیاتی شده است.

مشتاقیان در مورد احیای و مرمت مناطق ثبتی خارج از محدوده‌ی بافت تاریخی نیز بیان کرد: هر چند اعتبارات بسیار کم است اما تاکنون هشت بنای تاریخی ثبت شده در خارج از بافت تاریخی اردکان با حمایت و کمک‌های مردمی مرمت شده است.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.