صفحه اصلی / استان ها / زنجان / هزینه ایستادگی در برابر دشمن، عزت و سربلندی است
هزینه ایستادگی در برابر دشمن، عزت و سربلندی است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

هزینه ایستادگی در برابر دشمن، عزت و سربلندی است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن هزینه دارد و هزینه آن سربلندی و عزت خواهد بود.

رژه نیروهای مسلح در اهواز

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله علی خاتمی صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع‌مقدس، اظهار کرد: دفاع‌مقدس یادآور غرورآفرین بخش تاریخ حیات انقلاب اسلامی ایران است.

 

وی تصریح کرد: طبق محاسبات دشمن، انقلاب اسلامی در همان ماه‌های نخست با شکست مواجه خواهد شد اما انقلاب پیروز شد، در نتیجه انواع مختلف توطئه‌ها را انجام دادند و در نهایت با یورش نظامی از زمین، هوا و دریا در صدد برآمدند تا انقلاب نوپای ایران را به شکست بکشانند.

 آیت‌الله خاتمی یادآور شد: ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله با شرایط دشواری مواجه بود. کشوری که به تازگی یک انقلاب را پشت سر گذاشته و به فکر آبادانی خرابه‌های باقی‌مانده از طاغوت است؛ این‌بار باید وارد یک جنگ جهانی می‌شد؛ در این مرحله ایران بیشتر از دو راه پیش روی خود نداشت، راه نخست راهی بود که استکبار خواهان آن بود و آن تعظیم در برابر آنها بود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان یادآور شد: راه دوم راهی بود که ۱۴۰۰ سال قبل امیرالمومنین علی (ع) در جنگ صفین پیش ‌روی ملت ایران ترسیم کرده بودند اسلحه به دست بگیرید و دشمن متجاوز را از خاک خود بیرون کنید و استقلال و عزت ملت را دریابید.

 

امام جمعه زنجان یادآور شد: حضور نیروهای نظامی و انتظامی در صحنه دفاع، کافی نبود در نتیجه با فرمان امام راحل، ملت ایران در قالب بسیج مستضعفان وارد عرصه شدند و در کنار نیروهای نظامی، جهادسازندگی، آحاد مردم از اقشار مختلف به مبارزه با استکبار وارد میدان شدند و خداوند متعال نیز نصرت خود را شامل حال ملت کرد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در ۳۸ سال گذشته دشمن با همه توان مرز آبی، هوایی و زمینی را مورد هجوم قرار داد. انتظار پیروزی زودهنگامی را پیش‌بینی کرده بود اما ملت ایران فرزندان خود را برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی وارد صحنه کردند. مزد هشت مقاومت، ایستادگی و جانبازی را خداوند متعال برای ملت ایران پیروزی قرار داد.

 

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: جنگ ذاتا چیز خوبی نیست اما ملت ایران در هشت سال دفاع‌مقدس هویت خود را پیدا کردند و به تعبیر امام راحل “ما در این جنگ ابهت شرق و غرب را شکستیم” و گفته ایشان را که فرمودند ما می‌توانیم را عملا نشان دادیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان افزود: با یاد عاشورا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، با تبعیت از فرهنگ عاشورا ملت ایران در جنگ تحمیلی سربلند بیرون آمد، باید بدانیم درس و الگوی ایران در دفاع‌مقدس، درس عاشورا بود.

 

وی تصریح کرد: امروز همان شرایط دیروز جنگ تحمیلی است، دشمن امروز در هیچ یک از نقشه‌های شوم خود موفقیتی به دست نیاورده است، جنگ را در تهاجم رسانه‌ای و اقتصادی شروع کرده است، راه ملت ایران همان راه سیدالشهدا (ع) است.

 

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: مقاومت و ایستادگی هزینه دارد اما عقب‌نشینی و کوتاه آمدن در مقابل دشمن نیز هزینه دارد، هزینه ایستادگی سربلندی و عزت است و هزینه کوتاه آمدن ذلت، ننگ و نکبت است؛ شعار امروز ملت ایران شعار حضرت سیدالشهدا (ع) «هیهات من الذله» در روز عاشورا است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.