صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / شکست کشورهای جهان در مقابله با بیماری‌های مزمن

شکست کشورهای جهان در مقابله با بیماری‌های مزمن

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد بیش از نیمی از کشورهای عضو سازمان ملل در تحقق اهداف خود جهت کاهش مرگ و میر زودهنگام ناشی از بیماری‌های مزمن ناموفق خواهند بود.

بیماری

به گزارش کسب و کار نیوز، در این بررسی آمده است: تا سال ۲۰۳۰ میلادی بیش از نیمی از کشورهای عضو این سازمان در تحقق تعهدات خود برای کاهش مرگ و میر زودهنگام ناشی از سرطان، بیماری قلبی-عروقی، بیماری مزمن تنفسی و دیابت باز می‌مانند.

سند اهداف توسعه پایدار که توسط ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید، ۱۷ هدف را شامل می‌شود که از آن جمله می‌توان به ریشه‌کنی فقر، گرسنگی، بهبود کیفیت آموزشی و ارتقای وضعیت سلامت و رفاه اشاره کرد.

در این گزارش آمده است: این تعهدات با هدف دسترسی تمامی افراد به زندگی بهتر و سالم‌تر در حال حاضر و در آینده بوده است که تمامی جنبه‌های انسانی، اجتماعی و سلامت و رفاه را در بر می‌گیرد.

در این بررسی این موضوع مورد مطالعه قرار گرفت که آیا کشورهای عضو این سازمان به هدف کاهش یک سومی در مرگ و میر زودهنگام ناشی از سرطان، بیماری‌های قلبی-عروقی، بیماری مزمن تنفسی یا دیابت تا سال ۲۰۳۰ دست پیدا خواهند کرد. محققان برآوردهای خود را بر اساس مقایسه تغییرات نرخ مرگ و میر در فاصله سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ در ۱۸۶ کشور انجام داده‌اند.

محققان پیش بینی کرده‌اند که تنها تعداد محدودی از کشورهای جهان به این هدف دست پیدا خواهند کرد. تنها در ۳۵ کشور هدفِ کاهش مرگ و میر زودهنگام در زنان تا سال ۲۰۳۰ محقق می‌شود و هدف کاهش مرگ و میر زودهنگام در مردان در ۳۰ کشور محقق خواهد شد.

در این گزارش آمده است: کره جنوبی، سنگاپور، لوکزامبورگ، نروژ، نیوزیلند، کاستاریکا، دانمارک، استونی، جمهوری چک، مالدیو، تایلند، کرواسی، اسلواکی، بحرین، بوسنی و هرزگوین، برزیل، قطر، ایران، لتونی، بلاروس، صربستان، کویت، ساموآ، ارمنستان، مقدونیه، عمان، آذربایجان، روسیه و اوکراین از جمله کشورهایی هستند که به هدف کاهش آمار مرگ و میر زودهنگام در زنان دست پیدا می‌کنند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، همچنین ایسلند، سوئد، سوئیس، نروژ، بحرین، ژاپن، کره جنوبی، لوکزامبورگ، کانادا، نیوزیلند، ایرلند، سنگاپور، هلند، دانمارک، فنلاند، بلژیک، ایران، مالدیو و آرژانتین از جمله کشورهایی هستند که هدف کاهش مرگ و میر زودهنگام در مردان در آن‌ها محقق می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.