صفحه اصلی / استان ها / قم / ندای “لبیک یا حسین” در قم طنین انداز شد
ندای “لبیک یا حسین” در قم طنین انداز شد

به مناسب عاشورای حسینی؛

ندای “لبیک یا حسین” در قم طنین انداز شد

همزمان با عاشورای حسینی، عزاداران و محبین اهل بیت با حضور در حرم حضرت معصومه(س) ندای "لبیک یا حسین(ع)" سر دادند.

عزاداری

به گزارش کسب و کار نیوز، به مناسبت عاشورای حسینی و ایام عزا و ماتم اهل بیت(ع)، محبین و عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) از نقاط مختلف ایران در شهر اهل بیت و حرم حضرت معصومه(س) حاضر شدند و با عرض ارادت به پیشگاه آن حضرت، به سوگواری و عزاداری پرداختند.

در روز و شب تاسوعا و عاشورای حسینی، عزاداران در قالب هیاتها و دسته‌جات عزاداری در بقاع متبرکه، مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضور یافتند و با سردادن ندای “لبیک یا حسین(ع)” ارادت قلبی خود را ابراز کردند و با آرمان‌های حسینی تجدید میثاق کردند. جای، جای شهر قم نیز سیاهپوش عزای خامس آل عبا(ع) و سرور جوانان اهل بهشت است و محبین آن حضرت با برپایی ایستگاه‌های صلواتی، از عزاداران و مسافرین پذیرایی می‌کنند.

از روز گذشته، دسته‌جات عزاداری از نقاط مختلف استان با عَلم‌ها و پرچم‌های عزا در حرم حضرت معصومه(س) حاضر شدند و صدای طبل، سنج و دمام را در حرم مطهر به نشانه‌ی عزا طنین انداز کردند. همچنین به مناسبت روز شهادت  امام حسین(ع) و یاران و اهل بیت بزرگوارشان، مراسم عزاداری در بیوت مراجع با حضور مسئولین مختلف استانی و عموم مردم برگزار شد.

حضور دسته‌جات و هیئات عزاداری مسلمانان خارجی و عزاداری بخصوص آن‌ها از جلوه‌های چشم‌نواز مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بود.

ظهر امروز همزمان با طنین انداز شدن صدای اذان، عزاداران به تأسی از امام حسین(ع) و یاران با وفایشان در روز عاشورا، نماز جماعت ظهر عاشورا را با شکوه هرچه تمام تر در حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه استان اقامه کردند. حضور پر شور و شعور عزادارن و عاشقان حسینی در سراسر کشور و حتی اقصی نقاط جهان بار دیگر این حدیث نبوی را ثابت کرد که “إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَینِ حَرَارَهً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً_برای شهادت حسین(ع)، حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود.”

فراگیر شدن عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در تمام دنیا، باعث شده اکنون برای تمام مردم عالم این پرسش ایجاد شود که  “این حسین کیست که عالم همه‌ دیوانه‌ی اوست!؟”

پس از برگزاری آئین های عزاداری در جای جای شهر و روستاهای قم، نماز باشکوه ظهر عاشورا اقامه شد. زائران، عزاداران و مردم قم پس از برگزاری آئین های عزاداری در سوگ سید الشهداء، نماز ظهر را همزمان با سراسر کشور اقامه کردند.

نماز با شکوه عاشورا در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، تکایا، مساجد، حسینیه ها و در برخی از خیابان های منتهی به حرم و امام زاده ها و در جوار ایستگاه‌های صلواتی اقامه شد. نماز ظهر عاشورا در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به امامت امامت آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) اقامه شد. نمازگزاران با اقامه نماز با شکوه ظهر عاشورا، یاد سید الشهداء و یارانش را در صحرای کربلا در اقامه نماز قبل از شهادت گرامی داشتند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.