صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / رئیس سازمان امنیت آلمان برکنار شد
رئیس سازمان امنیت آلمان برکنار شد

رئیس سازمان امنیت آلمان برکنار شد

رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان پس از سخنان بحث‌برانگیزش درباره خشونت‌های ضدخارجی در کمنیتس از مقامش برکنار شد و قرار است معاون وزیر کشور شود.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، دولت آلمان پس از دیدار آنگلا مرکل، صدراعظم و رئیس حزب دموکرات مسیحی با هورست زهوفر، وزیر کشور و رئیس حزب سوسیال مسیحی، و نیز آندرئا ناهلس، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان، اعلام کرد که هانس گئورگ ماسن مسئولیت معاونت وزارت کشور آلمان را بر عهده خواهد گرفت.

این که چه کسی جای ماسن را به عنوان رئیس سازمان امنیت آلمان بر عهده خواهد گرفت، هنوز اعلام نشده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، در محافل مرتبط با دو حزب سیاسی برادر سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی گفته می‌شود که در آغاز هفته درباره هانس گئورگ انگلکه، معاون کنونی وزارت کشور به عنوان رئیس جدید سازمان امنیت آلمان بحث شده است.

بر اساس اعلام دولت آلمان،  ماسن در وزارت کشور وظیفه نظارت بر سازمان امنیت داخلی آلمان را بر عهده نخواهد داشت؛ اگرچه زهوفر برای «توانایی او در امور مربوط به امنیت عمومی» احترام قائل است. سازمان امنیت داخلی آلمان زیر نظر وزارت کشور است.

جنجال بر سر ماسن از مصاحبه او با روزنامه بیلد آغاز شد. ماسن در این مصاحبه مدعی شده بود که سازمان تحت نظارت او اطلاعات قابل استنادی در دست ندارد که نشان دهد خارجی‌ها در کمنیتس به صورت هدفمند تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

این سخنان در حالی مطرح شده بود که انتشار یک فیلم کوتاه از شهر کمنیتس در شبکه‌های اجتماعی، صحنه‌هایی از تعقیب دو تبعه خارجی‌ توسط گروهی از تظاهرکنندگان افراطی را نشان می‌داد. 

رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان گفته بود، مدرکی وجود ندارد که ثابت کند این فیلم واقعی است. او همزمان “احتمال انتشار هدفمند اطلاعات نادرست” در مورد حوادث شهر کمنیتس را مطرح کرده بود. شهر کمنیتس پس از مرگ یک مرد جوان آلمانی در درگیری با دو مرد عراقی و سوری ناآرام است.

این مصاحبه و همچنین دیدارهایی میان ماسن و نمایندگان حزب راست‌گرای “آلترناتیو برای آلمان” به دردسری بزرگ برای رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان تبدیل شد. 

بر اساس قانون اساسی آلمان، رئیس‌ سازمان امنیت داخلی اجازه ندارد دست به اقدامی سیاسی بزند. او باید از هر رفتاری که شائبه حمایت از یک حزب سیاسی خاص را ایجاد کند، بپرهیزد. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.