صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / ضرورت آموزش موضوعات شهری به دانش آموزان/ صدور سند کاهش مخاطرات مدارس
ضرورت آموزش موضوعات شهری به دانش آموزان/ صدور سند کاهش مخاطرات مدارس

ضرورت آموزش موضوعات شهری به دانش آموزان/ صدور سند کاهش مخاطرات مدارس

شهردار منطقه۲۲ با اعلام آمادگی مدیریت شهری منطقه جهت بازگشایی مدارس از لزوم ارایه آموزش‌های مربوط به موضوعات شهری به دانش آموزان تاکید کرد.

نوذرپور معاون شهریاری ها و دهیاری های کشور

به گزارش کسب و کار نیوز علی نوذرپور در نشست ویژه استقبال از مهر – که با حضور نماینده آموزش و پرورش منطقه۵ برگزار شد – ضمن اشاره به کمبود سرانه‌های آموزشی در منطقه ۲۲ اظهار کرد: شهرداری منطقه۲۲ در یک سال‌ اخیر، ارتباط مؤثری با مجموعه آموزش و پرورش منطقه ۵ داشته که تحویل رایگان دو زمین برای ساخت مدرسه و ارایه ایده طرح اتوبوس مدرسه و تجهیز کتابخانه های مدارس از جمله آن‌هاست و همزمان با آغاز مدارس، این همکاری بیش از پیش فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه مدارس از مهم‌ترین و مؤثرترین بسترهای توسعه فرهنگ شهروندی است،گفت: همزمان با بازگشایی مدارس، مباحث شهروندی به‌خصوص در زمینه‌های پسماند، فضای سبز و مسائل ترافیکی توسط کارشناسان منطقه۲۲ همچنین از طریق توزیع بسته‌های متنوع فرهنگی در مدارس ارائه می‌شود.

نوذرپور افزود: آسفالت معابر پیرامون مدارس، نوسازی خط‌کشی‌ها، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی منتهی به مراکز آموزشی، رنگ‌آمیزی نرده‌ها و جداول، امحای زواید و نازیبایی‌ها از جمله مواردی است که در دستور کار شهرداری منطقه۲۲ قرار گرفته است تا نخستین روز ماه مهر، محیطی زیبا و آرام برای حضور دانش آموزان و معلمان در سطح منطقه باشد.

وی زیباسازی و ترمیم فضای سبز شهری، رفع خطرهای احتمالی در مسیر مدارس، پاک‌سازی و حذف نخاله‌های مدارس و شست و شوی معابر و داخل حیاط مدارس را از برنامه‌های خدماتی شهرداری در آستانه بازگشایی مدارس خواند.

شهردار منطقه۲۲ با بیان اینکه آموزش مربوط به مسائل محیط زیستی، ترافیک و پسماند در مدارس انجام می‌شود، گفت: با اعزام گروه‌های نمایشی به مدارس با محوریت موضوعات مربوط به پسماند،محیط زیست و ترافیک درصدد آموزش مسایل مربوط به مدیریت شهری به دانش آموزان هستیم.

پیش‌بینی‌های ترافیکی برای نخستین روزهای بازگشایی مدارس

نوذرپور با اشاره به پیش‌بینی‌های ترافیکی منطقه۲۲ در نخستین روزهای بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه۲۲ با هدف کاهش بار ترافیکی و افزایش ایمنی دانش آموزان، برنامه‌های ویژه خود را با موضوع افزایش کیفیت خدمات‌رسانی ناوگان عمومی اجرا می‌کند.

شهردار منطقه۲۲اضافه کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منطقه۲۲ به همراه سازمان‌های تاکسیرانی، اتوبوسرانی و سازمان ترافیک در راستای مدیریت بهینه جابجایی دانش آموزان در سطح منطقه در ایام بازگشایی مدارس برنامه‌ریزی‌های خاصی را تدارک دیده است و با حداکثر ظرفیت، خدمات حمل‌ و نقل درون‌شهری را تداوم خواهد داد.

بازدید از نقاط حادثه خیز در مدارس

شهردار منطقه۲۲ به بازدید و بررسی نقاط حادثه خیز در مدارس و نقاط بی‌دفاع شهری در محیط های پیرامونی مراکز آموزشی توسط ستاد مدیریت بحران منطقه۲۲ اشاره کرد و گفت: ستاد مدیریت بحران منطقه۲۲ با همکاری سازمان آتش نشانی با بررسی و بازدیدهای میدانی از مدارس سطح منطقه در صورت دارابودن شرایط ایمنی لازم سند کاهش مخاطرات مدارس برایشان صادر می‌کند.

نوذرپور اظهارکرد: تاکنون ۲۲ مدرسه در سطح ناحیه این سند را دریافت کردهاند و تا پایان سال جاری ۲۵ مدرسه باقی مانده این سند را دریافت خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، وی در پایان تاکید کرد: با نصب تابلوهای آموزشی در مدارس، آموزش دانش آموزان در زمینه نکات ایمنی و حادثه را در برنامه خود قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی ۲۶ همت درآمد از محل جرایم در بودجه سال ۱۴۰۳ + جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.