چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / کمک‌های خیرین سلامت باید به سمت اقدامات پیشگیرانه هدایت شوند
کمک‌های خیرین سلامت باید به سمت اقدامات پیشگیرانه هدایت شوند

قائم‌مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت:

کمک‌های خیرین سلامت باید به سمت اقدامات پیشگیرانه هدایت شوند

قائم‌مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بعد از انقلاب اسلامی دو انقلاب بزرگ دیگر در حوزه بهداشت و درمان کشور رخ‌داده است.

عمل اهدا عضو «امیرعلی دهیش‌سواری» نوزاد یک و نیم ساله در بیمارستان گلستان اهواز

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر فرشاد در آیین کلنگ زنی بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی خیرساز دلفان عنوان کرد: از حدود سال ۱۳۶۰ انقلاب مبارزه با بیماری‌های واگیر شکل گرفت و این بیماری‌ها کنترل و بسیاری از آن‌ها به‌طورکلی ریشه‌کن شدند.

وی تأکید کرد: این دستاورد نتیجه‌ اجرای درست و صحیح نظام خدمات سلامت (PHC) بود.

وی انقلاب دوم در حوزه سلامت را از سال ۱۳۹۳ و شروع طرح تحول نظام سلامت قلمداد کرد.

این مسئول ادامه داد: از این سال تاکنون حدود ۲۷ هزار تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های کشور اضافه شد و سرانه‌ هر تخت به ازای ۱۰۰۰ نفر از ۰.۵ به ۱.۲ رساند.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای رساندن این شاخص به ۱.۶ باید ۴۳ هزار تخت دیگر ایجاد شود که برای این کار ضرورت بهره‌مندی از کمک و ظرفیت خیرین سلامت بسیار ضروری و مهم است.

فرشاد همچنین راه‌اندازی بخش خیرین سلامت و به دنبال آن معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت را یک اقدام بسیار بزرگ قلمداد کرد و گفت: از زمان راه‌اندازی این بخش‌ها بیش از ۱۷۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار از بخش خیرین سلامت جذب‌شده که کمتر از یک انقلاب بزرگ دیگر در حوزه‌ی سلامت نیست.

وی افزود: شروع به خدمت ۹۰۰ موسسه خیریه سلامت و ۲۴۰ گروه جهادی را نیز باید به این آمار بیفزاییم.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه از اقدام بزرگ خیر سلامت خواهشی فرد تشکر کرد و گفت: خوشبختانه امثال آقای خواهشی فرد در کشور کم نیستند و فقط باید آن‌ها را جذب و فعالیتشان را هدایت کنیم.

فرشاد تأکید کرد: باید کمک خیرین سلامت و کارهای تأثیر گذارشان را به سمت اقدامات پیشگیرانه هدایت کنیم.

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم از این ظرفیت خیرین در جهت برنامه‌های بهداشت و پیشگیری کمک بگیریم، مشکلات عمده‌ای از درمان کشور در آینده مرتفع خواهند شد.

وی تأکید کرد: در تأمین سلامت جامعه تمامی دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی که با سلامت مردم ارتباط دارند، در کنار مردم باید مداخله داشته باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مصرف ماهانه ۵ میلیون قوطی شیرخشک در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، هانی تحویل زاده گفت: سازمان غذا و دارو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.