صفحه اصلی / استان ها / فارس / سالانه ۲۰۰ هزار مسکن مهر تحویل متقاضیان شده است
سالانه ۲۰۰ هزار مسکن مهر تحویل متقاضیان شده است

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

سالانه ۲۰۰ هزار مسکن مهر تحویل متقاضیان شده است

‌قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اعلام کرد که طی 5 سال گذشته به طور میانگین سالانه حدود 200 هزار واحد و در مجموع یک میلیون و 25 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده شده است.

مسکن مهر

‌به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شرکت عمران شهر جدید صدرا، احمد مهرآبادی در بازدید از پروژه مسکن مهر در این شهر جدید، گفت: از مجموع پروژه های مسکن مهر کشور که از سال ۸۶ آغاز شده، کار ساخت ۲ میلیون واحد به اتمام رسیده و ۱۵۰ هزار واحد باقیمانده است.

او اضافه کرد: این واحدها دارای مشکلات ریز و درشتی از قبیل نبود متقاضی، مسائل بانکی و مشکلات تحویل پروژه بوده یا دارای پرونده در دادگاه است که همین امر کندی کار را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۲۸۰ هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور آماده تحویل است اما به دلیل نبود خدمات زیربنایی و عدم تأمین خدمات روبنایی که بر عهده دستگاههای متولی است، عملاً قادر به تحویل آنها نیستیم‌.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید نیز گفت: از ۲۴ هزار واحد مسکن مهری که تعهد ما در شهر صدرا بوده است، تاکنون ۲۳ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده و بخش عمده هزار واحد باقیمانده نیز در هفته دولت امسال افتتاح شد.

حبیب الله طاهرخانی خاطرنشان کرد: پروژه های باقیمانده از یکی از پروژه های مشکل دار ما با ۲ سال توقف بوده است که در اواخر سال ۹۶ مجدداً فعالیت خود را آغاز نموده و در حال حاضر به این دلیل که تعداد زیادی از متقاضیان آورده خود را تکمیل نکرده اند، زمان تحویل پروژه به تعویق افتاده است .

وی درخصوص بازدید به عمل آمده نیز خاطرنشان کرد: در بازدید و جلسه امروز تصمیمات خوبی اتخاذ شد و جهت تأمین مالی و زمانبندی پیشرفت کار برنامه ریزی هایی انجام شد.

خلیل حاجی پور مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا نیز از تعیین تکلیف و تأمین بودجه باقیمانده پروژه های مسکن مهر شهر صدرا خبر داد و افزود: با حضور معاون وزیر و قائم مقام وی از پروژه بناسازان رمضان که تنها پروژه مسکن مهر باقیمانده شهر صدر است، بازدید به عمل آمد و مقرر شد پیمانکار با همین قدرت به کار خود ادامه دهد تا انشااله تا پایان سال بتوانیم بخش عمدهای از ناحیه غربی این پروژه را نیز به مرحله افتتاح برسانیم‌.

حاجی پور خاطرنشان کرد: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در این بازدید قول مساعدی جهت تأمین بخشی از نیازهای مالی این پروژه از یارانه های مسکن مهر داد و مابقی کسری این پروژه نیز در قالب کمک به محوطه سازی از منابع داخلی شرکت عمران تأمین خواهد شد‌.

مدیرعامل عمران شهر جدید صدرا با ابراز خرسندی، گفت: با وجود گرانی های اخیر، برای رفاه حال متقاضیان محترم پروژه بناسازان رمضان و اینکه مجبور به تحمل فشار مضاعف نباشند، فعلاً افزایش قیمتی نخواهیم داشت‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.