صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / بی‌رغبتی تاکداران خراسان‌شمالی به صادرات انگور برای تعرفه‌های سنگین آن
بی‌رغبتی تاکداران خراسان‌شمالی به صادرات انگور برای تعرفه‌های سنگین آن

بی‌رغبتی تاکداران خراسان‌شمالی به صادرات انگور برای تعرفه‌های سنگین آن

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: پرداخت تعرفه برای صادرات انگور موجب شده تا تاکداران این استان تمایل چندانی برای صادرات انگور به کشورهای خارجی نداشته باشند.

تاکداران

«تشکری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: در سال‌های گذشته تاکداران این استان انگور کلاهداری را به کشورهایی چون پاکستان صادر می‌کردند اما چون طی یکی دو سال اخیر قیمت انگور پایین بود و برای صادرات نیز باید تعرفه پرداخت می‌کردند ترجیح می‌دهند تا انگور تولیدی را در کشور به فروش برسانند.

وی با بیان این‌که برداشت انگور در این استان آغاز شده و خوشبختانه امسال قیمت مناسبی هم دارد، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۷۵ هزار تن انگور از تاکستان‌های این استان برداشت شود که تقریباً ۹۰ هزار تن آن انگور کشمشی است.

تشکری تصریح کرد: از آنجایی که قیمت کشمش نیز افزایش یافته و از قیمت مناسبی دارد پیش‌بینی می‌شود تاکداران این استان در سال جاری تمایل فراوانی برای تولید کشمش داشته باشند و برآورد می‌شود خراسان‌شمالی ۱۸ تا ۱۹ هزار تن تولید تولید کشمش داشته باشد.

وی اظهار کرد: ۸۰ تا ۸۵ درصد انگور تولیدی در این استان به سایر استان ها و یا خارج کشور صادر می‌شود که بخشی از این انگور به بازارهای سایر استان‌ها صادر می‌شود و مابقی نیز در سردخانه‌های موجود در استان ذخیره‌سازی خواهد شد تا در زمان مناسب‌تر به بازار عرضه شود.

به گفته این مقام مسئول، دو سردخانه با ظرفیت‌های مناسب در بجنورد و شهرستان مانه و سملقان وجود دارد که این قابلیت در آن وجود دارد تا یک تا دو هزار تن انگور را در خود ذخیره‌سازی کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.