صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / آخرین اخبار از قانون بازنشستگی/دعوت از مردم برای معرفی بدهکاران بانکی/تایید تعهد ایران به برجام
آخرین اخبار از قانون بازنشستگی/دعوت از مردم برای معرفی بدهکاران بانکی/تایید تعهد ایران به برجام

در گزیده اخبار سیاسی ۲۶ شهریور بخوانید؛

آخرین اخبار از قانون بازنشستگی/دعوت از مردم برای معرفی بدهکاران بانکی/تایید تعهد ایران به برجام

آخرین اخبار و نظرات در مورد قانون منع بکارگیری بازنشستگان، تاکید وکیل مدافع دختران شین آبادی بر عمل به وعده ها، حمله عده‌ای آشوب‌طلب به سفارت تهران در آتن، تکذیب خبر درگیری میان زائران ایرانی و شهروندان عراقی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، بیست و ششم شهریورماه ۱۳۹۷ است.

26.6

سیدهادی خامنه‌ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در مراسم عزاداری دهه اول محرم در حسینیه دارالزهرا تهران با بیان اینکه امروز عزاداری بی‌محتوا مورد اقبال صداوسیما و رسانه‌های مشابه است، گفت: مجالس و محافلی که اکثرا خالی از هرگونه محتوا هستند و فقط به شکل و ظاهر عزاداری می پردازند این بخت را دارند که صداوسیما و سایر رسانه‌ها آنها را مطرح کنند اما مجالسی که بیشتر بر اندیشه و تفکر درباره عاشورا و محرم تاکید دارند مجالی برای طرح و پخش در رسانه‌ها نمی‌یابند.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مجلس با رفع توقف ثبت سفارش خودرو موافقت نمی‌کند، گفت: برخی در مجلس در پی در دستور قرار دادن طرح رفع توقف ثبت سفارش خودرو هستند اما بعید می‌دانم قاطبه نمایندگان مجلس با آن موافقت کنند.

همچنین سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به تلاش روس‌ها برای جبران کاهش تولید نفت اوپک تاکید کرد که به صفر رسیدن تولید نفت ایران یک آرزوی محال است. بهروز نعمتی افزود: روس‌ها به دنبال منافع خودشان هستند و ما هم باید به دنبال منافع خود باشیم و نباید همه کارت‌هایمان را برای روس‌ها روی میز بگذاریم، چرا که آن‌ها خیلی قابل اعتماد نیستند.

آخرین اخبار و نظرات در مورد قانون منع بکارگیری بازنشستگان

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای به وزاری صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر تسریع اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در وزارتخانه‌های صنعت و کار، درخواست کرد تا برنامه زمانبندی جهت منع همکاری بازنشستگان با این مجموعه سریعا اجرایی شود.

همچنین رییس کل دیوان محاسبات کشور گفت: برخی از افراد به دنبال روزنه‌ای برای دور زدن قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشسته‌ها هستند.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس نیز با تاکید بر این‌که مجلس بر روند اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان نظارت خواهد کرد، به بنیاد شهید اولتیماتوم داد و گفت: اگر موضوع سوء‌استفاده از استثناهای این قانون به خصوص درباره درصد جانبازی مشاهده شود فراکسیون ایثارگران از بنیاد شهید تحقیق و تفحص خواهد کرد.

در همین ارتباط نماینده بم در مجلس با بیان اینکه شفاف سازی اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان بسیار خوب است، گفت: بعید به نظر می‌رسد که مثلا بنیاد شهید یا جانبازان پرونده جدیدی را برای افرادی خاص باز کند که آنها را را از این قانون مستثنی کنند.

همچنین رئیس کمیسیون مشترک درآمدهای پایدار شهرداری‌ها در مجلس گفت: اگر در خصوص وضعیت شهردار تهران در قانون منع به کار گیری بازنشستگان ابهامی وجود دارد، دولت باید به مجلس استفساریه دهد تا وضعیت بررسی شود.

علی نجفی توانا، حقوقدان نیز با با بیان اینکه بخش استثناء شده قانون منع بکارگیری بازنشستگان تا حد زیادی کارآیی این قانون را زیر سوال برده است، گفت:قانون منع بکارگیری بازنشستگان جامعیت لازم را ندارد و باید مورد بازنگری قرار گیرد.

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی هم با تاکید بر اینکه قانون «منع به‌کارگیری بازنشستگان» باید زودتر اجرا شود، گفت: تصویب این قانون از سوی جامعه دستاورد خوبی برای مجلس محسوب شده است.

همچنین دبیر مجمع نمایندگان تهران اظهار کرد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل همه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی می‌شود.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز گفت که با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، بازنشستگانی که در ادارات مختلف به کارگیری شدند باید جایگاه‌شان ترک کنند.

***

یک کارشناس مسائل عراق، با بیان این که انصراف حیدرالعبادی از نامزدی مجدد پست نخست‌وزیری عراق بسیار هوشمندانه بود، تصریح کرد : باتوجه به اینکه روز شنبه اکثر نمایندگان و احزاب سیاسی  عراق به «محمد الحلبوسی» به عنوان رئیس جدید پارلمان این کشور رأی مثبت دادند، در حال حاضر شانس «عادل عبدالمهدی» بیشتر از سایر کاندیداها برای تصدی پست نخست‌وزیری عراق است.

رئیس جدید پارلمان عراق نیز ضمن تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان را برای سفر به عراق دعوت و تاکید کرد که هرگونه فشار و تحریم علیه ایران را محکوم می‌کنیم. محمد الحلبوسی، با اشاره به لزوم حمایت از همسایگان گفت: حمله به ایران از خاک عراق را نمی‌پذیریم.

همچنین نیروهای امنیتی عراقی ادعای درگیری میان زائران ایرانی و شهروندان عراقی در کربلا که یکی از شبکه‌های خبری این کشور آن را منتشرکرده بود را تکذیب کردند.

علی‌اکبر صالحی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی، در حاشیه کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، با الکسی لیخاچف، رییس انرژی اتمی روسیه (روس اتم) دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار رییس روس اتم تاکید کرد: آمادگی تولید راکتورهای با توان متوسط در ایران را داریم.

همچنین صالحی در شصت و دومین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: سرنوشت برجام یکی از مهمترین نگرانی‌های جهانی است و اقدام یک‌جانبه آمریکا در خروج از این توافق، تأثیرات منفی بر صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی به همراه خواهد داشت. وی افزود: خروج آمریکا از برجام، ریشخند به اصول اساسی حقوق بین‌الملل است.

در آغاز همین نشست یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر با تائید پایبندی ایران به برجام، راستی‌آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای در دنیا را کاری مهم و بی‌نظیر در کمک به برقراری صلح و امنیت بین‌الملل توصیف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود با رسانه‌ها تاکید کرد: حمله به کنسولگری ایران در بصره و همچنین تعرض به سفارت کشورمان در پاریس ارتباطی با یکدیگر ندارند و دو حادثه جدا از هم است و البته سرنخ‌هایی از جزئیات حادثه بصره به دست آمده است. بهرام قاسمی در بخش دیگری از این نشست اعلام کرد تصور من این است که  رئیس‌جمهور امسال به مانند سال‌های گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حاشیه سفر به نیویورک با تعدادی از همتایان خود دیدار و رایزنی خواهد کرد. وی همچنین با اشاره به توییت روز گذشته ظریف در ارتباط با فعالیت روبات‌ها در توییتر علیه ایران که برخی از آنها از سوی منافقین سازماندهی می‌شوند، خاطرنشان کرد: گردانندگان توییتر باید به این مسئله توجه کنند که آگاهانه و یا ناآگاهانه در دام برخی از این گروه‌های تروریستی اسیر شده‌اند و در معرض خشونت و ترور قرار دارند.

همچنین  به نقل از یک رسانه یونانی، ۱۰ عضو یک گروه آشوب طلب صبح امروز در حالی که سوار بر موتور سیکلت بودند با پرتاب شیشه و سنگ به سفارت ایران در یونان حمله و خساراتی به آن وارد کردند. سخنگوی این گروه با انتشار پیامی در صفحه خود در فیسبوک اعلام کرده است که این حمله در واکنش به آن‌چه سرکوب کردها در ایران خوانده، انجام گرفته است.

حزب کومله نیز با انتشار بیانیه‌ای دست داشتن در حمله به سفارت تهران در پاریس و به آتش کشیدن پرچم ایران را تکذیب کرد.

وکیل مدافع دختران شین آباد در یادداشتی از عمل نکردن مسئولین به وعده‌هایشان برای درمان این کودکان انتقاد کرد و گفت: دختران شین‌آباد قربانی خطا و سهل انگاری مسئولین شده‌اند.

وکیل مدافع هنگامه شهیدی هم  ازطرح شکایت علیه قاضی رسیدگی کننده به پرونده موکلش شکایت کرد و گفت: پس از ارسال پرونده به دادگاه، به عنوان وکیل مدافع خانم شهیدی مراجعه کردم ولی قاضی دادگاه وکالتم را قبول نکرد و به همین دلیل  علیه این قاضی که به طورغیرقانونی وکالت وکیل دادگستری را نپذیرفته  در دادسرای کارکنان دولت و هم در دادسرای انتظامی قضات شکایت کردم.

همچنین  علی اصغر رفاهی، مستشار قضایی و مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و امور مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در نشستی با اصحاب رسانه با بیان اینکه اگر مردم بدهکاران کلان بانکی را می‌شناسند، گزارش دهند، توضیح داد: اگر مردم بابت دادن وام‌ها و سودهای کلان گلایه‌مند هستند یا بدهکاران کلان بانکی را می‌شناسند و مدرک و سندی هم دارند به ما حتما گزارش دهند. این گزارش ‌ها باید مستند باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.