صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / کاهش ۵۰ درصدی تولید در قطب تولید پرچم کشور
کاهش ۵۰ درصدی تولید در قطب تولید پرچم کشور

کاهش ۵۰ درصدی تولید در قطب تولید پرچم کشور

مدیرعامل شرکت پرشین نوین پرچم خمین گفت: با افزایش قیمت‌های مواد اولیه، تولید پرچم در شرکت 50 درصد کاهش یافته است.

پرچم

امیر طالبیان در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه مرکزی، متاسفانه تغییرات قیمتی و افزایش نرخ ارز وضعیت تولید را نا‌بسامان کرده است.

وی تصریح کرد: اگر دولت دلار ۴۲۰۰ تومانی را در اختیار تولیدکننده قرار می‌داد قطعا تولید و صادرات رونق می‌گرفت، اما متاسفانه با وجود اینکه کارت بازرگانی دریافت کردیم، با رایزن عراق و افغانستان برای صادرات صحبت کردیم ولی به دلیل عدم دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی در واقع تمام تلاش‌ها از بین رفت.

طالبیان با بیان اینکه طی سال گذشته از پارچه داخلی برای تولید پرچم استفاده شد و در واقع نساجی کشور نیز رونق گرفت، افزود: این رویکرد باعث شد که واردات پارچه از چین را متوقف کنیم، اما متاسفانه قیمت مواد اولیه تا به امروز به رشد ۵۵ درصدی رسیده است.

وی عنوان کرد: این افزایش قیمت مواد اولیه باعث می شود که ظرف ۲ تا ۳ ماه آینده به سمت واردات مواد اولیه از چین برویم.

این تولیدکننده با بیان اینکه تاکنون شرایط به سمت کاهش تولید حرکت کرده است، افزود: در سال‌های گذشته همواره قیمت‌های فروش به‌ صورت سالانه تعیین می‌شد، اما به دلیل نوسانات شدید قیمت پارچه و رنگ، قیمت تمام شده محصول هر روز تغییر می‌کند و حتی در این شرایط به فکر تعطیل کردن واحد تولیدی خود بودیم ولی همچنان با هر شرایطی، ادامه حیات می‌دهیم.

وی گفت: سال گذشته حدود ۲ میلیون قطعه پرچم توسط شرکت تولید شد، اما امسال به کاهش ۵۰ درصدی در این بخش رسیده‌ایم و حتی بخشی از فروش انجام شده مربوط به تولیدات سال گذشته است.

طالبیان با اشاره به تعدیل نیروی انجام شده در شرکت گفت: سال گذشته شرکت با ۱۰۰ نیروی کار فعال بود که پس از مشکلات‌ اخیر درخصوص ۴۰ نفر تعدیل نیرو انجام شد و در حال حاضر شرکت با ۶۰ نفر نیرو فعال است.

مدیرعامل شرکت پرشین نوین پرچم خمین با بیان اینکه این شرکت پرچم مورد نیاز کل کشور را تامین می کند، افزود: امسال برای اولین پرچم هزار متری پل طبیعت تهران با نوشته “یاحسین” به سفارش شهرداری تولید شده است که ارتفاع آن ۲۳ در ۴۵ متر و طول نوشته آن نیز ۲۷ متر است، همچنین انواع پرچم‌های مذهبی در ابعاد مختلف در این شرکت تولید می شود ولی به دلیل مشکلات صادرات متوقف شده است و تنها شاید به صورت محدود برای اربعین صادرات انجام گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.