صفحه اصلی / استان ها / قم / آغاز عملیات مغزه‌گیری در محدوده‌های معدنی قم
آغاز عملیات مغزه‌گیری در محدوده‌های معدنی قم

آغاز عملیات مغزه‌گیری در محدوده‌های معدنی قم

استاندار قم گفت: در جهت شناسایی مناطق دارای ذخایر معدنی فراوان، عملیات مغزه‌گیری در محدوده‌های معدنی قم آغاز می‌شود.

استاندار قم

‌به گزارش کسب و کار نیوز، سید مهدی صادقی در حاشیه چهارمین شورای معادن استان قم در جمع خبرنگاران در تالار امام جواد(ع) عنوان کرد: همگرایی میان منابع طبیعی، محیط زیست و صنعت و معدن و تجارت می‌تواند در شناسایی ظرفیت‌های معدنی قم موثر باشد و فرآیند فعالیت‌های معدنی در قم را تسهیل کند.

استاندار قم افزود: با شناسایی معادن می‌توان با کمترین لطمه به سرزمین طبیعی استان و محیط زیست به برداشت ذخایر پرداخت؛ در این ارتباط کارگروهی تحت عنوان کارگروه تعادل معدنی شکل گرفته است که مباحث نیازمند به کار کارشناسی را ارزیابی می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین هماهنگی های لازم در جهت برداشت ذخایر طبق قانون در حال پیگیری است، امروز نیز در جلسه شورای معدن مصوب شد تا طبق نظر شورای ژئوفیزیک، مغزه گیری آغاز شود.

صادقی بیان کرد: در جهت شناسایی مناطق دارای ذخایر معدنی فراوان، عملیات مغزه گیری در محدوده های معدنی قم آغاز می‌شود.

استاندار قم اظهار کرد: امید است با آغاز عملیات، از فردا شاهد فعالیت‌های بیشتری در استفاده از ظرفیت‌های استان باشیم.

وی گفت: آزادسازی محدوده‌های معدنی، قدمی مثبت در جذب سرمایه گذاران است و حمایت‌ها و همکاری برای بهره برداری از معادن می‌تواند اثر گذار باشد؛ سرمایه گذار باید نسبت به سرمایه گذاری اعتماد کند که در این باره اقداماتی در حال پیگیری است.

قم ظرفیت توسعه صنایع معدنی را دارد

استاندار قم در چهارمین جلسه شورای معادن قم که با حضور رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور و معاون وزیر صنایع و معادن در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، نیز گفت: استان قم ظرفیت توسعه صنایع معدنی و اکتشاف و استخراج ذخایر معادن را دارد.

صادقی ‌عنوان کرد: مسئله استخراج و اکتشاف از صنایع معدنی باید تا قبل از رسیدن به مناطق ممنوعه و بلوکه‌شده تداوم یابد.

استاندار قم افزود: تعامل منابع طبیعی و شورای معادن می تواند موجب بهره‌گیری از ظرفیت‌های معدنی در استان و سرمایه‌گذاری در این بخش شود. همچنین باید کار حفاری عمیق مربوط به ژئوفیزیک هوایی با همکاری منابع طبیعی و شورای معادن پیگیری شود.

صادقی اظهار کرد: اکتشاف‌های تکمیلی معدن طلا در استان قم امری ضروری و زودبازده است و باید در دستور کار قرار گیرد. استان قم ظرفیت توسعه صنایع معدنی و اکتشاف و استخراج ذخایر معادن را دارد و در این خصوص می توان از ظرفیت بخش خصوصی بهره برد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: یکی از ابلاغیه‌های مهم دولت جبران خسارت فعالیت‌های معدنی است، در این ارتباط باید از سرمایه گذاران در حوزه معدن تعهدنامه اخذ شود.

وی گفت: کارگروه تعامل معدنی جهت تسهیل و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در راستای توسعه و گسترش فعالیت‌های معدنی استان تشکیل‌ شده است.

صادقی بیان کرد: مسئولان استان باید اطمینان لازم جهت سرمایه گذاری در بخش معدن را در سرمایه‌گذاران تقویت کنند و از طریق مبادی قانونی موانع را بردارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.