صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / همایش “خانه و دانشگاه” برگزار می‌شود
همایش “خانه و دانشگاه” برگزار می‌شود

همزمان با آیین ورودی نودانشجویان دانشگاه تهران؛

همایش “خانه و دانشگاه” برگزار می‌شود

همایش خانه و دانشگاه همزمان با برگزاری آیین ورودی نودانشجویان ۱۳۹۷ توسط مرکز مشاوره دانشگاه تهران و با همکاری معاونت دانشجویی و معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه برگزار می‌شود.

نودانشجویان دانشگاه تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، حمید پیروی، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران درباره این همایش گفت: خانواده اساسی‌ترین واحد اجتماعی است و بسترساز رشد، بهزیستی جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی انسان است. لذا همکاری و حمایت خانواده می‌تواند موجب سازگاری بهینه با شرایط جدید و افزایش عملکرد اجتماعی و تحصیلی دانشجویان شود.

وی افزود: در عصر حاضر که عصر ارتباطات جهانی، تبادل افکار و تضارب آرا محسوب می‌شود، برقراری تعامل بین دانشگاه و خانواده، اطلاع‌رسانی به خانواده در زمینه بهداشت روان در سطح دانشگاه می‌تواند منجر به کاهش تنیدگی و فشار روانی خانواده‌ها شده و به سازگاری بهینه آنان و دانشجویان با شرایط جدید کمک کند و موجب افزایش عملکرد تحصیلی، اجتماعی و روان‌شناختی دانشجویان شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه تشکیل مثلث دانشگاه- دانشجو- خانواده می‌تواند به‌عنوان حلقه‌های پیوسته از زنجیره پرورش نخبگان عمل کند، امسال نیز مرکز مشاوره دانشگاه تهران با هدف اصلی افزایش تعامل بین دانشگاه، خانواده و دانشجویان و افزایش پشتیبانی والدین از دانشجویان به منظور سازگاری بهتر آنان با شرایط تحصیل در دانشگاه، زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی-روانی و حساس‌سازی ذهنی خانواده نسبت به مختصات زندگی دوران دانشجویی فرزندان و نظارت صحیح بر فرزندان در طول دوران دانشجویی، اقدام به برگزاری همایش‌های خانه و دانشگاه با همکاری مسئولان دانشگاه و دعوت از خانواده‌ها کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.