صفحه اصلی / دسته بندی نشده / باز هم یک جشنواره جدید برای تئاتری‌ها
باز هم یک جشنواره جدید برای تئاتری‌ها

باز هم یک جشنواره جدید برای تئاتری‌ها

با انتشار فراخوان جشنواره تئاتر «رادی»، یک جشنواره دیگر به فهرست جشنواره‌های متعدد تئاتری که هرکدام جای نقد دارند، اضافه شد.

جشنواره رادی

به گزارش کسب و کار نیوز روابط عمومی بنیاد اکبر رادی، نخستین دوره این جشنواره را اعلام کرده است که به همت موسسه فرهنگی – هنری استاد اکبر رادی (بنیاد اکبر رادی) و با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 22 تا ۲۸ دی ماه ۱۳۹۷  برگزار خواهد کرد.

 نکته قابل توجه همکاری اداره کل هنرهای نمایشی است که هم خودش با کمبود اعتبار مواجه است و از سوی دیگر بدهکار مطالبات تئاتری‌ها است و هم اینکه حضور دولت در جشنواره‌ای است که به نام یک هنرمند برگزار می‌شود که این روند استقلال آن را خدشه‌دار می‌کند، حال باید دید این جشنواره چگونه برگزار خواهد شد؟

در بخشی از فراخوان این جشنواره آمده است: «اکنون پس از گذشت یک دهه از فعالیت بنیاد استاد اکبر رادی متولیان این بنیاد برای برگزاری برنامه‌های خود که شامل مسابقات نمایشنامه خوانی، نمایشنامه نویسی، سمینار مقالات رادی شناسی، نمایشگاه عکس، پوستر و اسناد تصویری آثار استاد اکبر رادی و … در طول هر سال بوده، مصمم شدند که در زمان واحدی این برنامه ها را در قالب جشنواره تئاتر اکبر رادی به اجرا درآورند تا از این پس علاقه مندان تئاتر و آثار اکبر رادی در زمان مشخصی شاهد یکی از مهم ترین فعالیتهای فرهنگی کشور باشند و بر اساس آن نیز هر شرکت‌کننده و علاقه‌مندی بتواند در این رویداد ملی حضور یابد.»

آخرین مهلت دریافت آثار بخش نمایشگاه عکس و اسناد تصویری استاد اکبر رادی : ۱۵ آذرماه ۱۳۹۷
زمان برپایی نمایشگاه عکس، پوستر و اسناد تصویری استاد اکبر رادی : ۱۸ تا ۲۸ دی ماه ۱۳۹۷

شرایط و مقررات عمومی نخستین دوره‌ی جشنواره تئاتر اکبر رادی:
شرایط امکاناتی فنی مورد نیاز گروه‌های نمایشی و نمایشنامه‌خوانی به لحاظ سالن و تجهیزات فنی مربوط به اجرا بر اساس دارابودن امکانات فنی سالن اجرا خواهد بود که از سوی دبیرخانه این جشنواره اعلام خواهدشد. در غیر این صورت امکانات مورد نیاز هر نمایش یا نمایشنامه خوانی منتخب جشنواره برعهده گروههای شرکت کننده خواهد بود.
ستاد برگزاری جشنواره مسئولیتی در قبال ساخت و ساز دکور، دوخت لباس، چاپ تبلیغات نمایشها و اسکان گروههای نمایشی ندارد.
هیچ یک از مدارک، عکسها، پوسترها، اسناد تصویری، کاریکاتورها، نمایش نامه‌ها و فیلمهای ارسال شده (اعم از پذیرفته شده و پذیرفته نشده) به این جشنواره مسترد نخواهد شد.
تصمیم‌گیری در خصوص موارد پیش‌بینی‌ نشده در فراخوان بر عهده شورای سیاستگذاری، ستاد برگزاری جشنواره و حسب سیاستهای اداری و مقررات جاری خواهدبود.
دبیرخانه این جشنواره در مقابل ارسال نامناسب آثار و مدارک توسط متقاضیان حضور در جشنواره و آسیب دیدگی در مسیر ارسال هیچ گونه مسئولیتی ندارد.
برگزارکننده مجاز است از آثار منتخب در امور نمایشگاهی، انتشاراتی، اطلاع رسانی و تبلیغاتی (محیطی، فضای مجازی و رسانه ای) در زمان برگزاری نمایشگاه ، جشنواره و پس از آن استفاده کند. 
دبیرخانه این جشنواره موظف است دریافت اثر را به متقاضی اعلام کند. در صورت عدم اعلام دریافت اثر از سوی برگزارکننده پس از ۷۲ ساعت، به معنی عدم وصول است و باید مجدا آثار متقاضی ارسال شود.
عکسهای متقاضیان شرکت در جشنواره که به صورت فایل  JPEG است، باید فاقد آرم، لوگو، عنوان عکس و نام عکاس بر روی عکس باشند.

آیین پایانی جشنواره:
براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پس از داوری آثار توسط هیئتهای داوریِ جداگانه در بخشهای رقابتی (مونولوگ، نمایشنامه نویسی، نمایشنامه خوانی، مقالات رادیشناسی و کاریکاتور) ، آیین پایانی نخستین دورهی جشنواره‌ی تئاتر اکبر رادی در ۲۸ دی ماه سال جاری با حضور هنرمندان تئاتر، خانوادی فرهنگ و هنر و نمایندگان رسانهای جمعی برگزار خواهدشد.

نشانی و راههای ارتباطی با جشنواره: 
نشانی پست الکترونیکی دبیرخانه: bonyaderadi@gmail.com
نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران،  طبقه دوم، دبیرخانه نخستین دورهی جشنواره تئاتر اکبر رادی
تلفن: ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸    –  داخلی: ۱۱۰ – ۰۹۱۹۹۸۳۹۴۰۵

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

قانونی که به نفع هیچکس نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شرق، کالاهای قاچاق و به قولی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.