صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / حکایت زلزله‌زدگان سنخواست و عدم تمکن مالی برای سر و سامان یافتن
حکایت زلزله‌زدگان سنخواست و عدم تمکن مالی برای سر و سامان یافتن

حکایت زلزله‌زدگان سنخواست و عدم تمکن مالی برای سر و سامان یافتن

26 تیرماه سال جاری زلزله‌ای با قدرت 4.9 ریشتر بخش سنخواست از توابع شهرستان جاجرم را به لرزه درآود که این امر موجب شد تا به چند روستا به خصوص روستاهای قلی و کلاته ترک‌ها خسارت‌های مالی وارد شود.

چادر

به گزارش کسب و کار نیوز گفت: هنوز مصوبه‌ای از هیات وزیران برای اینکه بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده بخش سنخواست از توابع شهرستان جاجرم آواربرداری منازل زلزله زده را انجام دهد و یا خیر وجود ندارد.

وی افزود: بنیاد مسکن خراسان شمالی نیز از اعتبار چندانی برای اینکه بخواهد آوار برداری را انجام دهد و یا اینکه زمین رایگان در اختیار این افراد قرار دهد، برخوردار نیست.

روحانی ادامه داد: بنابراین به مردم توصیه می شود تا فصل سرما آغاز نشده است یا آوار برداری را انجام داده و خانه سازی را در محل زمین خود انجام دهند و یا اینکه این امر را در شهرکی که در راستای سمت توسعه روستا در نظر گرفته شده انجام دهند.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر از آنجاییکه روستاهای قلی و کلاته ترک‌ها بر روی گسل قرار دارد خود مردم تمایل چندانی به خانه سازی در خود روستا ندارند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا تسهیلاتی برای ساخت و ساز در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت و یا خیر؟ توضیح داد: هنوز موردی مبنی بر اینکه زلزله زدگان می توانند از تسهیلات زلزله استفاده کنند به این اداره اعلام نشده است اما زلزله زدگان می توانند از تسهیلاتی که بنیاد مسکن هر ساله برای نوسازی منازل در اختبار روستاییان قرار می دهد، استفاده کنند و در صورت اعلام اعطای تسهیلات زلزله مابه تفاوت به آن ها پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: زلزله سنخواست آنقدر شدید نبوده که منازل به طور کامل ویران شوند اما از آنجاییکه منالز موجود در این روستاها بسیار قدیمی و فرسوده بوده‌اند به آن‌ها پیشنهاد شده که تخریب کنند و دوباره امر بازسازی را انجام دهند. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.