صفحه اصلی / استان ها / گیلان / جنگلهای هیرکانی گیلان بعد از کویر لوت در راه یونسکو
جنگلهای هیرکانی گیلان بعد از کویر لوت در راه یونسکو

جنگلهای هیرکانی گیلان بعد از کویر لوت در راه یونسکو

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت: ثبت جهانی جنگلهای هیرکانی به عنوان دومین اثر طبیعی بعد از کویر لوت در یونسکو، دستاورد بزرگی برای کشور، استان گیلان و شهرستان رودبار است.

جنگل هیرکانی

به گزارش کسب و کار نیوز، مساحت استان گیلان حدود ۱۴۷ هزار هکتار است، این استان در کرانه دریای خزر واقع شده است.

در گیلان بیش از ۵۶۴ هزار هکتار جنگل وجود دارد که بخشی از جنگل‌های هیرکانی است و دارای گونه‌های با ارزش و منحصر بفردی مانند بلوط، راش، ممرز، توسکا، افرا، انجیلی، سرخدار، ارس و زربین و اکوسیستم متنوع جانوری است.

امین حسین‌زاده  رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با بیان اینکه در راستای ثبت جهانی جنگلهای هیرکانی سیاهرود رودبار، جلسات هم اندیشی در این شهرستان برگزار شد، گفت: ثبت جهانی این جنگلها در استان گیلان با استقبال خوب بومیان مواجه شده است.

وی افزود: ثبت جهانی این جنگلها علاوه بر اینکه دستاوردها اکولوژیکی خوبی به دنبال دارد، می تواند در بحث رونق گردشگری و جذب توریست و اکوتوریست در شهرستان رودبار بسیار تاثیر خوبی داشته باشد.

حسین‌زاده با تشریح ویژگیهای منحصر بفرد جنگلهای هیرکانی منطقه رودبار، به بیان اهمیت اجرا و فواید اقتصادی این طرح برای بومیان منطقه خاطرنشان کرد: در کشور ایران تنها یک اثر طبیعی به نام کویر لوت به عنوان میراث طبیعی جهان در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است و ثبت جهانی جنگلهای هیرکانی به عنوان دومین اثر طبیعی مد نظر جهت ثبت جهانی یونسکو در کشور، دستاورد بزرگی برای کشور، استان گیلان و شهرستان رودبار است.

وی ابراز امیدورای کرد، با همکاری هرچه بهتر مسئولین و جوامع محلی این مهم به انجام برسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.