صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / امانی: قانون «منع به کارگیری بازنشستگان» پاسخی به مطالبه نسل جوان بود
امانی: قانون «منع به کارگیری بازنشستگان» پاسخی به مطالبه نسل جوان بود

امانی: قانون «منع به کارگیری بازنشستگان» پاسخی به مطالبه نسل جوان بود

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه قانون «منع به کارگیری بازنشستگان» پاسخی به مطالبه نسل جوان بود، گفت: مدیران بازنشسته با هزینه زیادی که کشور متقبل شده است، تجارب خوبی به دست آورده‌اند بنابراین باید از تجارب آنها استفاده شود.

شهربانو امانی

شهربانو امانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه یکی از مشکلات ساختاری کشور ما این است که میان قانون و اجرای آن فاصله زیادی وجود دارد، اظهار کرد: عدم باور به اجرای قانون یکی از مشکلات اساسی ماست. علاوه بر این ذی نفعان در قوانین استثناهایی ایجاد می‌کنند و پس از مدتی هم قوانین اصلاح می‌شود. ما در کشور قانون کم نداریم ولی هر از چند گاهی مجبور می‌شویم قوانین جدیدی تصویب کنیم.

وی در ادامه افزود: مدیران جوان اول انقلاب اکنون به دوره بازنشستگی خود رسیده‌اند. آن‌ها در همان مقطع اول انقلاب دانش مدیریتی نداشتند و اگر این دانش وجود داشت اکنون نیاز نبود که در خصوص مدیریت، قوانین جدید تصویب شود. یکی دیگر از مشکلات ما این است که فرایند ارتقاء مدیریت شفاف نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه سهم دادن به جوانان و زنان یکی از راهبردهای مهم اصلاح طلبان در چند انتخابات اخیر بوده است، خاطر نشان کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب خواهان سهم در مدیریت کشور بود و  قانون منع به کارگیری بازنشستگان نیز برای پاسخ به همین مطالبه تصویب شد. منتقدان این قانون معتقدند در شرایط فعلی کشور یکباره بدنه مدیریت کشور از تجربه و توان اجرایی خالی می‌شود. این سوال مطرح است چرا ما نتوانسته‌ایم تجربه و جوان‌گرایی و داشتن دانش روز را با هم جمع کنیم؟ من از تصویب این قانون حمایت می‌کنم اما نقدهایی هم در زمینه مدیریت کشور وجود دارد. ما باید بتوانیم تجربه و جوان‌گرایی را در کنار هم داشته باشیم در حالی که در ۴۰ سال گذشته چنین شرایطی ایجاد نشده است.

وی همچنین تصریح کرد: افرادی که با اجرای این قانون از مدیریت اجرایی کشور کنار می‌روند، اگر طرف مشورت قرار گرفتند حتما باید به خاطر کشور کمک کنند. مدیران توانمند و جوان‌تری هم که روی کار می‌آیند باید به تجربه این پیشکسوتان رجوع کنند.

امانی در پایان تصریح کرد: مدیران جوانی که انتخاب می‌شوند باید براساس شاخص‌های مدیریتی و شایسته سالاری انتخاب شوند. اگر چنانچه قانون اعمال شده و شایسته سالاری نهادینه شود، باندسالاری، گروه‌سالاری و فامیل سالاری کنار رفته و به جای روابط، ضوابط حاکم می‌شود. مدیرانی باید به جای بازنشستگان سرکار بیایند که ازشایستگی‌های لازم برخوردار باشند و شاخص‌های مدیریتی را کسب کرده باشند. این جوانان با استعداد به تجربه پیشکسوتان نیازمندند. کشور برای مدیران بازنشسته هزینه زیادی کرده است و آن‌ها با این هزینه‌ها تجربه کافی را به دست آورده‌اند بنابراین نباید به راحتی از این تجارب گذشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.