صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / دولت مشکل پیمان‌سپاری را در حوزه صادرات برطرف کند
دولت مشکل پیمان‌سپاری را در حوزه صادرات برطرف کند

نائب رئیس اتاق اردبیل:

دولت مشکل پیمان‌سپاری را در حوزه صادرات برطرف کند

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: دولت با پرهیز از صدور بخشنامه‌های یک شبه و مکرر مشکل پیمان‌سپاری ارزی صادرکنندگان را برطرف کند تا محدودیت‌ها در این بخش از بین برود.

صادرات

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز پورسلیمان در نشست فعالان بخش خصوصی با دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: برای رسیدن به رشد سالانه پنج درصد صادرات به کشور عراق و افزایش رقم ۸ میلیارد دلاری صادرات به کشور عراق به رقم ۲۰ میلیارد دلار باید بخش خصوصی وارد میدان شده و زمینه توانمندسازی صادرات و تجار را فراهم آورد.

وی حل مشکل انتقال پول بین دو کشور ایران و عراق را در حوزه صادرات و پرهیز از اعمال تعرفه‌های سنگین برای برخی کالاها نظیر سیمان و لبنیات یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این زمینه باید تبعیض‌ها نیز در اعمال تعرفه‌های برخی از کالاهای صادراتی برداشته شده و زمینه یک صادرات فراگیر فراهم آید.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل در ادامه به مشکل صادرکنندگان در حوزه ارز و پیمان‌سپاری اشاره کرد و گفت: اینکه تجار برای کل کالاهای صادراتی خود باید تعهد محضری دهند تا ارز حاصل از صادرات کالای خود را به کشور بازگردانند منطقی به نظر نمی‌رسد هر چند که از طریق راهکارهای نظارتی می‌توان در این زمینه به اهداف موردنظر دست یافت.

پورسلیمان بیان کرد: دولت باید نحوه اجرا را در این زمینه تغییر دهد چرا که تجار ما در بسیاری از موارد ارز آزاد دریافت می‌کنند و با ارز آزاد نمی‌توانند دلار حاصل از صادرات خود را به قیمت دولتی بازگردانند.

در این جلسه تعدادی از فعالان حوزه تجارت و صادرات از ریسک بالای آوردن ارز و دلار به کشور به صورت نقد، نبود یک مکانیزم روشن برای بازگشت ارز حاصل از صادرات، برطرف شدن تبعیض‌ها در بین کشورها از بابت پیمان‌سپاری ارزی و همچنین صدور بخشنامه‌های صادرات‌ستیز یک شبه را اعلام کرده و از دولت خواستند؛ تا با اتخاذ یک سیاست روشن و شفاف و پایدار در این حوزه به تجار و صادرکنندگان در انجام ماموریت خود کمک کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.