صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / بررسی ظرفیت‌های همکاری بین استان گیلان ایران و آرارات ارمنستان

با حضور سفیر کشورمان در ایروان انجام شد

بررسی ظرفیت‌های همکاری بین استان گیلان ایران و آرارات ارمنستان

پیرو سفر گاریک سرکیسیان استاندار آرارات ارمنستان به استان گیلان و ملاقات با استاندار و دیگر مدیران این استان و توافق طرفین برای افزایش توسعه ظرفیت های همکاری بین استان های همجوار مرزی دو کشور، سجادی سفیر کشورمان در ایروان به منظور بررسی نتایج سفر و تعامل با فعالان اقتصادی در فرمانداری لاهیجان حضور یافته و با مسئولین این شهر به مذاکره پرداختند.

به گزارش کسب و کار نیوز، در این دیدار که جمعی از مدیران و مسئولین استانی از جمله فرماندار لاهیجان و نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، سید کاظم سجادی ضمن بررسی نتایج این سفر، ظرفیت های بالقوه استان گیلان برای همکاری با استان های ارمنستان و بویژه استان آرارات را قابل توجه دانستند و خواستار عملیاتی شدن توافقات استانداران دو کشور در این زمینه شدند.

سفیر کشورمان در ایروان در جمع فعالان اقتصادی این شهر با اشاره به توانمندی‌های این استان خواستار آغاز همکاری ها در زمینه خدمات فنی و مهندسی، تولید محصولات گلخانه ای، دامپروری و it و… شده و ابراز امیدواری کرد: مشارکت در ساخت آزاد راه شمال – جنوب بین ایران و ارمنستان و احداث این کریدور ارتباطی فرصت های متعددی برای صادرات کالاها و خدمات ایرانی به ارمنستان و کشورهای حوزه اورآسیا فراهم خواهد کرد.

سجادی در پایان با اشاره به عضویت ارمنستان در اتحادیه اورآسیا و انعقاد تفاهم نامه تعرفه ترجیحی با اتحادیه اروپا و معافیت بیش از ۶ هزار قلم کالا از تعرفه های گمرگی، خواستار حضور فعالین اقتصادی ایران در ارمنستان و بهره گیری از این ظرفیت ها برای صادرات کالاها و تولیدات ایرانی شدند. سفیرکشورمان در ایروان همچنین بهره گیری از ظرفیت گردشگری بین شهر لاهیجان و ایروان و تعامل شهرداریهای دو شهر جهت انعقاد قرارداد خواهر خواندگی را از دیگر زمینه های همکاری بین دو استان عنوان کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.