صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پلیس تایلند یک نشست حقوق بشری درباره روهینجاها را لغو کرد
پلیس تایلند یک نشست حقوق بشری درباره روهینجاها را لغو کرد

پلیس تایلند یک نشست حقوق بشری درباره روهینجاها را لغو کرد

پلیس تایلند نشستی را که قرار بود با حضور خبرنگاران خارجی و فعالان حقوقی برای بررسی مسئله روهینجایی‌ها برگزار شود، لغو کرد.

تایلند

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس این نشست با هدف بررسی این مسئله برگزار شده بود که آیا افسران ارشد نظامی میانمار باید بخاطر اقدامات غیر انسانی و نقض حقوق بشر علیه روهینجایی‌ها مورد محاکمه قرار بگیرند یا خیر.

ده‌ها نیروی پلیس تایلند پیش از برگزاری این نشست که قرار بود دوشنبه عصر برگزار شود در محل حضور یافته و اجازه سخنرانی و برگزاری آن را ندادند. از سخنرانانی که قرار بود در این نشست صحبت کنند، می‌توان به تون خین، فعال روهینجایی مستقر در انگلیس، کوبساک چوتیکول، دیپلمات سابق تایلندی و کینگزلی ابوت، نماینده کمیسیون هیات قضات بین‌المللی بودند.

ماه گذشته میلادی تیمی ویژه از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل پیشنهاد کردند که رهبران نظامی میانمار باید بخاطر اقدام به نسل کشی علیه مسلمانان روهینجایی تحت پیگرد قرار بگیرند. منتقدان ارتش میانمار همچنین نیروهای نظامی را به پاکسازی قومی و سایر جرائم جنگی متهم کرده‌اند.

در نتیجه سرکوب روهینجایی‌ها توسط ارتش میانمار بیش از ۷۰۰ هزار تن از آن‌ها به بنگلادش گریخته‌اند.

پلیس تایلند همچنین اعلام کرد که دلیل اصلی لغو نشست خبرنگاران خارجی احتمال “آسیب رسیدن به امنیت ملی، تاثیر بر روابط خارجی و فرصت دادن به افراد فرصت طلب برای ایجاد ناآرامی” بوده است. رئیس پلیس بانکوک به سازمان دهندگان این نشست گفت: ما از شما درخواست نمی‌کنیم، بلکه به شما دستور می‌دهیم تا این نشست را کنسل کنید.

در همین حال دومینیک فولدر، رئیس کلوپ خبرنگاران خارجی ناامیدی خود را بابت این اقدام ابراز داشته و گفت: چاره‌ دیگری جز لغو این نشست نداشتیم.

این ششمین بار از زمان روی کار آمدن دولت خونتا در تایلند در سال ۲۰۱۴ است که مسئولان این کشور اقدام به کنسل کردن برنامه‌های یکی از گروه‌های مدافع حقوق بشر در این کشور می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.