صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / ناگفته های سامسونگ از سیستم خنک سازی نوت ۹
ناگفته های سامسونگ از سیستم خنک سازی نوت ۹

ناگفته های سامسونگ از سیستم خنک سازی نوت ۹

سامسونگ پتنتی از سیستم خنک سازی مایع گوشی های نوت 9 منتشر کرد و به ارائه جزئیاتی در خصوص این سیستم پرداخت.

این شرکت کره ای، پتنت سیستم های خنک سازی خود را منتشر و بیان کرد که حق امتیاز این کار به شماره ای خاص را تقدیم اداره مالکیت معنوی کره (KIPO) کرده است. این شرکت سعی دارد حق امتیاز این سیستم خنک کننده را که در این گوشی ها یافت می شود، به نام خود کند. درست است که این تقاضا در ۱۷ آگوست پس از ارائه نوت ۹ منتشر شده است، اما در واقع از ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ پرونده آن در سازمان وجود داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا، گوشی گلکسی نوت ۹ مانند تمام پرچمداران اخیر سامسونگ از خنک ‌سازی آبی-کربنی برای خنک‌ کردن پردازنده و باتری و دور کردن حرارت از آنها هنگام اجرای برنامه ‌های سنگین روی گوشی استفاده کرده است. در واقع روش کار این سیستم به گونه ای است که با جذب حرارت تولید شده، آب را به بخار تبدیل کرده و بخار حاصل را از قطعات حساس و کلیدی دور می‌کند. سپس در زمانی که دمای پردازنده به حالت عادی برگشت، دوباره بخار را به آب تبدیل کرده و به ‌جای قبلی باز می‌گرداند تا برای استفاده‌ مجدد آماده شود.

تفاوت های سیستم خنک کاری قدیم و جدید


اگرچه این سیستم خنک کاری چیز جدیدی نیست و سامسونگ مشابه این سیستم را در پرچمداران قبلی خود مانند سری گلکسی S7 به کار گرفته بود، با این تفاوت که در آنها از فیبر کربنی در مواد داخلی حرارتی استفاده شده بود که اطراف آن را ماده ای مسی برای خنک کاری پوشانده بود. اما در سیستم خنک سازی جدید هیچ ماده یا اجزای کربنی در لیست ثبت اختراع وجود ندارد و مس جای آن را گرفته است. سامسونگ لایه‌ای از جنس مس بین دو رسانای گرمایی قرار داده تا توانایی لوله‌ های خنک ‌سازی در انتقال حرارت بهبود یابد.

ظرفیت لایه جدید ۲٫۷ برابر لوله‌ به‌ کار رفته در سیستم خنک کاری گلکسی اس ۹ است و اجازه پخش گسترده دما را می دهد، در نتیجه این تلفن هوشمند هنگام اجرای برنامه‌ ها و بازی‌ های سنگین، برای مدت بیشتری خنک می‌ ماند. فیبر کربن ‌های به‌ کار رفته برای انتقال حرارت، دارای رسانایی گرمایی ۹ برابر بیشتر از سیلیکون (ماده اصلی به ‌کار رفته در ساخت تراشه ‌های الکترونیکی گوشی ‌های تلفن همراه) هستند. با این حال، موقعیت بین اجزا، شکل و مواد دیگر مشابه سیستم خنک کاری پرچمداران قبلی این شرکت است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.