صفحه اصلی / دسته بندی نشده / لباس محرم به دور از تجملات باشد
لباس محرم به دور از تجملات باشد

لباس محرم به دور از تجملات باشد

یک طراح مد و لباس گفت: لباس مناسب محرم باید ساده و به‌دور از تجملات باشد؛ زیرا فرهنگ عزاداری فرهنگی تجملی نیست.

لباس محرم

ناهید دلشاد ‌راد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تناسب لباس‌ها با فرهنگ محرم گفت: درقدیم رنگ لباس عزا به‌خصوص دردهه محرم رنگ کبود بوده؛ که به‌تدریج این حالت و رنگ مورد استفاده برای لباس‌ها به مشکی تغییر کرده‌است.

وی با اشاره به فرهنگ عزاداری درایام ماه محرم اظهارکرد: برای ایام عزاداری معمولا رنگ لباس خیلی مطرح است که در کشور ما از رنگ مشکی برای این ایام استفاده می‌شود.

این طراح مد و لباس بیان کرد: اگر طرح و رنگ لباس‌ها برگرفته شده از سنت و فرهنگ قدیم باشد بهتر است؛ زیرا ما درگذشته برای هر مراسمی لباس‌های خاص آن مراسم را نیز داشته‌ایم به‌عنوان مثال مراسم زنجیر زنی، سینه زنی وتعزیه هرکدام به‌طور جداگانه لباس خاص خود را نیز داشته‌اند.

دلشاد راد عنوان کرد: چه‌خوب است که طراحان لباس نگاهی به سنت و فرهنگ  محرم در گذشته داشته‌باشند؛ زیرا این مسئله می‌تواند در رابطه با طراحی بهتر لباس برای این ایام به آن‌ها کمک کند و هم‌چنین می‌توانند از اشعاراسلامی برای طراحی لباس استفاده‌ کنند.

وی خاطرنشان کرد: لباس عزاداری باید ساده باشد؛ زیرا فرهنگ عزاداری فرهنگ تجملی نیست همان‌طور که گفته‌شد درقدیم رنگ لباس برای عزاداری کبود بوده‌است؛ ازلباس کهنه برای عزاداری استفاده می‌کردند ویا لباس را پشت و رو می‌پوشیدند.

این طراح مد و لباس گفت: لباس عزا دارای سه ویژگی است که سادگی حرف اول را می‌زند ویژگی بعدی این‌است که مشکی باشد، تجملی نباشد ومشکی یا رنگ کبود رنگی بوده که بیشتر حالت حزن و اندوه را به نمایش می‌گذاشته و این رنگ ویژگی خاصی دارد؛ اگر فرد افسرده ومحزون هم نباشد اما به گونه‌ای چهره فرد را به نمایش می‌گذارد که این حالت حزن وافسردگی در چهره فرد نمایان می‌شود.

وی عنوان کرد: این ایام به‌عنوان یک کارناوال دینی نیز محسوب می‌شود که می‌توانیم با استفاده از آن یاد امام حسین(ع) و آن زمان را برای مردم تداعی کنیم .

این طراح مد و لباس اظهار کرد: برای این ایام لباس‌هایی که با فرهنگ غربی رواج پیدا کرده‌اند را نمی‌پسندم؛ زیرا ما فرهنگ‌های بسیارخوبی در این زمینه داریم که می‌توان از آن‌ها نیز استفاده‌ کرد؛ چه خوب است که دراین زمینه رجعتی به گذشته داشته ‌باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.