صفحه اصلی / استان ها / فارس / تعاونی‌ها نقدینگی‌های مردم را هدایت و منابع خرد آنها را به سمت تولید ببرند
تعاونی‌ها نقدینگی‌های مردم را هدایت و منابع خرد آنها را به سمت تولید ببرند

معاون وزارت تعاون تاکید کرد:

تعاونی‌ها نقدینگی‌های مردم را هدایت و منابع خرد آنها را به سمت تولید ببرند

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تعاونی‌ها می‌توانند نقدینگی‌های مردم را هدایت و منابع خرد آنها را جذب و به سمت تولید و رونق ببرند نه تخریب، گفت: وجود پنج هزار تعاونی در فارس به معنای پنج هزار کانون اقتصادی است که می‌توانند نقدینگی‌ها را جمع کنند.

سید حمید کلانتری

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، سید حمید کلانتری یکشنبه ۱۸ شهریور در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان بیان کرد: مسائل اقتصادی به ویژه نوسانات حاصل از تغییر نرخ ارز و دلار نقل محافل شده‌ که البته بسیار ناراحت کننده است؛ چرا که بلافاصله آثار آن بر روی زندگی مردم مشاهده می‌شود‌.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد مسائل اقتصادی کشور ناخواسته بوده اما مابقی بر اثر بی‌توجهی حادث شده است ‌.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اگرچه ایران کشوری بزرگ با تنوع اقلیمی و شرایط متنوع است اما اطمینان داریم که در سایه همدلی، رفاقت، روحیه تعاون، صمیمیت و دوستی می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح مشکلات را حل کرد‌.

کلانتری خاطرنشان کرد: منابع انرژی، اجتماعی، علمی، انسانی به اندازه کافی در کشور وجود دارد که با بهره‌گیری عالمانه از‌ آنها می‌توان شرایط سخت اقتصادی فعلی را پشت سر گذاشت‌.

وی با تاکید بر بازگشت اعتماد بین مردم با دولت و نظام، عنوان کرد: مردم ما آمادگی ندارند که با رفتارهای نادرست شرایط را برای گسترش ناامنی و مشکلات بیشتر کنند‌.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه همه در این اندیشه هستند که ایران اسلامی سربلند شود و فقر کاهش یابد، گفت: یکی از مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز و دلار نقدینگی بالا (حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان) است که در اختیار مردم است که به سهم خود باعث ناامنی در فضای اقتصادی می‌شود‌.

کلانتری تاکید کرد که رانت‌خواری‌هایی که از آب‌های گل‌آلود ایجاد می‌شود باید با برخورد قاطع قوه قضاییه و مجریه مواجه شوند‌.

وی ادامه داد: باید با تدبیر وبرنامه‌ریزی، تعاملات بین‌المللی و فعال سازی ظرفیت‌های داخلی فضای رفاقت و کار و تلاش و سازندگی را ایجاد کنیم‌.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان اینکه کارکرد تعاون یک مفهوم عام و خاص دارد، گفت: باید شرکت‌های تعاونی خاص را راه‌اندازی کنیم و تنها محدود به تعاونی‌های مصرف نشوند‌.

کلانتری خاطرنشان کرد: شرکت‌های تعاونی می‌توانند محور توسعه صادرات غیرنفتی کشور شوند‌.

وی همچنین تاکید کرد که تعاونی ‎ های تامین نیاز تولیدکنندگان و طرح تعاون روستا باید افزایش یایند تا شاهد توسعه اقصادی بیش از گذشته باشیم‌.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار تغییر نگاه‌ها به تعاون و تعاونی‌ها شد و گفت: همه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌توانند تعاونی تشکیل دهند، تعاونی‌ها محدود به یک قشر خاص نیست بلکه همه گرایش‌های شغلی، صنعتی، کشاورزی، آی‌تی و آی‌سی‌تی می‌توانند در آنها ورود کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.