صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / بی ثباتی ارز صنعت چاپ را گرفتار کرده است
بی ثباتی ارز صنعت چاپ را گرفتار کرده است

بی ثباتی ارز صنعت چاپ را گرفتار کرده است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، رضایی در ششمین دوره جشنواره صنعت چاپ استان که در سالن همایش های اداره برق ارومیه برگزار شد افزود: فرسودگی ماشین آلات چاپ و نبود نقدینگی برای جایگزینی آنها مسئله اصلی صنعت چاپ استان است.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران آذربایجان غربی باتاکید به اینکه صنعت چاپ استان با قدمت ۱۰۰ساله از ۴ سال پیش دارای اتحادیه و شناسنامه شد، تصریح کرد: آذربایجان غربی تنها استانی با امتیاز هم مرزی با چند کشور است ولی متاسفانه به جای استفاده از این فرصت، تبدیل به یک تهدید فرهنگی شده است.

وی درخصوص مشکلات اصلی چاپ استان گفت: اختصاص سهمیه مصوب شده کاغذ به چاپخانه‌ها، کاهش مالیات ارزش افزوده از ۹درصد به ۳درصد و معافیت بیمه نیازمند رسیدگی مسئولان مربوطه است.

رضائی به تاثیر بی ثباتی ارز در صنعت چاپ اشاره کرد و افزود: ۹۰ درصد مواد اولیه حوزه چاپ وارداتی بوده و امید است با کمک ها مسئولین و حل مشکل مواد اولیه، شان ومنزلت صنعت چاپ استان را احیا کنیم.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رتبه ۸ کشور را درصنعت چاپ دارد تصریح کرد: ۳۳۶چاپخانه فعال، ۱۷۴چاپخانه دیجیتال و ۶کارخانه فعال صحافی و جعبه سازی در استان فعال هستند.

باید از ظرفیت‌های مرزی در توسعه صنعت چاپ آذربایجان غربی استفاده کرد

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام ناصرخدایاری، مدیرکل اداره فرهنگ وا رشاداسلامی آذربایجان غربی در ششمین دوره جشنواره صنعت چاپ استان با اشاره به اینکه ۲۰۰ سال از عمر صنعت چاپ کشور می‌گذرد، خاطرنشان کرد: توسعه ما در صنعت چاپ به اندازه سایر مناسبات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بوده و علت توسعه و گسترش صنعت چاپ در ایران را اعزام دانشجویان به کشورهای پیشرفته و وارد کردن دانش چاپ و نشر دانست.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی بااشاره به اینکه صنعت چاپ نیازمند توجه وحمایت جدی است اظهارکرد: صنعت چاپ استان مدرن و بروز نیست و نتوانسته ایم صنعت چاپ را توسعه و صادر کنیم. یک دانشکده چاپ یا گروه علمی در هیچ کدام از دانشگاه های استان نداریم و این نشانه ضعف استان در صنعت بروز و پیشرفته چاپ است.

حجت الاسلام خدایاری باتاکید به اینکه باید از ظرفیت های استان به خصوص منطقه آزاد برای توسعه چاپ استان استفاده کرد، افزود: صنعت چاپ استان فرسوده بوده باید با برنامه وایده مناسب صنعت چاپ استان را گسترش و توسعه دهیم.

اصلی ترین مشکلات اصناف ارومیه، تخصیص نیافتن تسهیلات بانکی است

طاهری پور ، رئیس اتاق اصناف ارومیه در ششمین دوره جشنواره صنعت چاپ استان افزود: باوجود اینکه اصناف سهم ۱۷ درصدی در توسعه اقتصادی کشور دارند ولی تاکنون کمترین توجه به این قشر بوده است. اتاق اصناف ارومیه کار خود را با ۵۰ واحد صنفی شروع کرده است. درحال حاضر ۲۸۰ واحدصنفی دارای مجوز کسب در ارومیه فعال بوده و همپای سایر دستگاه‌ها برای توسعه اقتصاد کمک می‌کنند.

وی اظهار کرد: یکی از اصلی ترین مشکلات اصناف ارومیه، عدم تخصیص تسهیلات توسط بانک های عامل و مشکل بیمه اصناف است.

طاهری خاطرنشان کرد: درطول ۴سال که از تشکیل اتحادیه چاپ در ارومیه می گذرد برگزاری جشنواره تجلیل از چاپخانه های موفق وبرتر ارومیه ازجمله برنامه های شاخص این اتحادیه است. ارومیه شهر ریشه داری درصنعت چاپ است باید برای رسیدن به نقطه اوج درصنعت چاپ خود را با چاپ دیجیتال سازگار کند.

همچنین مطالعه کنید:

رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت

به گزارش کسب و کار نیوز ، سپهر توکلی دادجوی گفت: شورای رقابت هیچ وقت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.