صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / وجود ۲۳ بدهکار دانه درشت بانکی در هرمزگان
وجود ۲۳ بدهکار دانه درشت بانکی در هرمزگان

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خبر داد:

وجود ۲۳ بدهکار دانه درشت بانکی در هرمزگان

‌دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان هرمزگان با اشاره به اینکه 83 بدهکار بانکی مطالباتشان سنگین اما 23 نفر از آن‌ها دانه‌درشت است که بزرگ‌ترین آن‌ها بیش از 700 میلیارد تومان بدهی دارد، خاطرنشان کرد: این بدهی البته به دلیل شرایط نوسانات ارزی پیش‌آمده و این افراد خود خواستار همکاری در جهت پرداخت معوقاتشان هستند و بانک با توجه به شرایط پیش رو به‌طورحتم در این مسیر با آن‌ها همکاری خواهد کرد تا هر چه زودتر این معوقات پرداخت شود.

عبدالله آبسواران

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌عبدالله آبسواران صبح امروز در نشستی خبری افزود: نقش اصحاب رسانه در آگاه‌سازی جامعه و تنویر افکار عمومی مؤثر است و التزام به آن ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه کمک به اشتغال پایدار، حمایت از سرمایه‌گذاران، کمک به صنایع کوچک و بزرگ، امانت‌داری وجوه مردم و ارائه تسهیلات حمایتی از کارآفرینان از مهم‌ترین وظایف بانک‌هاست، اظهار کرد: تسهیلات پرورش میگو ماهی در قفس، مکانیزه کردن دستگاه‌های کشاورزی، تجهیزات پالایشگاهی، تسهیلات رفع موانع تولید و فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد از دیگر فعالیت‌های شاخص بانک‌های هرمزگان است.

آبسواران با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن، بافت فرسوده، خانه‌های روستایی، تسهیلات حوزه گردشگری و طرح حمایت توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری از دیگر اقدامات شاخص کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان هرمزگان است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان هرمزگان با بیان اینکه ۵۲۰ میلیارد تومان در بخش رونق تولید از سوی بانک‌های استان هرمزگان تسهیلات پرداخت‌شده است، تصریح کرد: در زمینه اشتغال و فراگیر نیز ۴۴۲ طرح با رقم بالغ‌بر ۴۴۷ میلیارد تومان به ثبت رسیده است که ۳۸۹ طرح با رقم ۳۷۷ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی‌شده که از این تعداد ۱۲۲ طرح با ۱۲۱ میلیارد تومان مصوب‌، ۱۲۱ طرح با رقم ۱۰۹ میلیارد تومان پرداخت‌ شده است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ درصد اعتبارات مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و تسهیلات مسکن ویژه ایثارگران و جانبازان نیز پرداخت‌شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گشایش اعتبار ارزی، ال سی داخلی و خارجی در بانک‌های استان هرمزگان انجام می‌شود.

آبسواران بیان کرد: با کشورهای اروپایی، چین و هند در حال حاضر گشایش اعتبار انجام‌شده و صادرکنندگان و واردکنندگان می‌توانند به‌صورت نقدی ریال غیر نقدی و نسیه یک‌ساله به‌صورت اقساطی بهره ببرند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان هرمزگان با اشاره به اینکه بسیاری از صنایع، شرکت‌های نفتی، شرکت‌های فولاد و بنگاه‌های اقتصادی حساب خود را به‌صورت متمرکز به تهران می‌برند، اظهار کرد: بانک‌های استان از حساب سپرده‌های این بنگاه‌های اقتصادی محروم هستند که تاکنون ۱۶ شرکت شناسایی و با کمک حوزه اقتصادی استانداری هرمزگان در تلاشیم این حساب‌ها را به‌صورت متمرکز به داخل استان ببریم.

وی با بیان اینکه ۱۶ بانک تحت نظر  کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان هرمزگان هستند، افزود: منابع بانک‌های استان ۱۴۳ هزار و ۲۸۵ میلیارد ریال است و ۲۵ هزار و ۲۶۳ میلیارد ریال نیز میزان مطالبات این بانک‌هاست.

آبسواران با اشاره به اینکه بخشی از مطالباتمان به‌صورت املاک مازاد به بانک‌ها تحمیل می‌شود، اضافه کرد: هرماه تمامی بانک‌ها مزایده برگزار کرده و این املاک را به فروش می‌رسانند تا به منابع بانکی اضافه شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته با استفاده از تبصره ۳۵ نسبت به بخشودگی جریمه و سود تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان توانستیم ۱۲۰ هزار میلیارد ریال وصول داشته باشیم، عنوان کرد: این که گفته می‌شود بانک‌ها بخشنامه‌ها را نزد خود نگاه می‌دارند، صحت ندارد زیرا مصوبه‌های دولت و مجلس تا زمان ابلاغ بانک مرکزی ضمانت اجرایی برای بانک‌ها ندارد.

وی با اشاره به اینکه برخی نهادها و شرکت‌ها کوتاهی خود را به گردن بانک‌ها میندازند، تصریح کرد: برای ما سرمایه‌گذار با سرمایه سوز تفاوت دارد و بانک‌ها به‌طور حتم از کسی که طرح سرمایه‌گذاری در جهت توسعه تولید و اشتغال دارد، حمایت می‌کنند.

آبسواران با اشاره به اینکه ۸۳ بدهکار بانکی مطالباتشان سنگین اما ۲۳ نفر از آن‌ها دانه‌درشت است که بزرگ‌ترین آن‌ها بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد، خاطرنشان کرد: این بدهی البته به دلیل شرایط نوسانات ارزی پیش‌آمده و این افراد خود خواستار همکاری در جهت پرداخت معوقاتشان هستند و بانک با توجه به شرایط پیش رو به‌طورحتم در این مسیر با آن‌ها همکاری خواهد کرد تا هر چه زودتر این معوقات پرداخت شود.

وی در خصوص پرونده تسهیلات پایانه بار بندرعباس افزود: این موضوع به تعلل خود شرکت نگین ترابران خلیج‌فارس برمی‌گردد و زمانی که پرونده این شرکت تکمیل شد، در استان ۱۵ روزه پرونده تکمیل و به تهران ارسال شد و در مسیر کارشناسی قرار دارد و این طول کشیدن زمان به عدم تکمیل مدارک از سوی شرکت نگین ترابران خلیج‌فارس بازمی‌گردد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان هرمزگان با اشاره به اینکه پیمانکاران بومی شهرداری بندرعباس حساب‌هایشان متمرکز در بانک‌های استان اما غیربومی‌ها حساب‌های متمرکزشان خارج از استان است، تصریح کرد: بانک ملی در پروژه آبشیرین کن خلیج‌فارس مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات پرداخت می‌کند که این خود سهم بزرگی در حمایت از پروژه‌های داخلی دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.