صفحه اصلی / اصناف / اصناف / نشست سه‌جانبه جمعه، قیمت طلا را ارزان کرد
نشست سه‌جانبه جمعه، قیمت طلا را ارزان کرد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

نشست سه‌جانبه جمعه، قیمت طلا را ارزان کرد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید که حضور مقامات ارشد دو کشور روسیه و ترکیه به ایران کاهش 15 درصدی قیمت طلا در بازار ایران را به همراه داشته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تاثیر سومین نشست سران روسیه و ترکیه با مقامات عالی رتبه ایران به تجارت‌نیوز گفت: همزمان با دیدار روسای جمهور ترکیه و روسیه با مقام‌های عالی رتبه ایران روند کاهشی قیمت طلا را شاهد هستیم. به‌طوری‌که طی دو روز کاری گذشته تاکنون همزمان با انتشار اخبار مربوط به برگزاری این نشست، قیمت طلا در بازار ایران ۱۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تجارت نیوز، آیت محمدولی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت سکه هم با کاهش ۱۵ درصدی رو به رو بوده است یا خیر؟ افزود: کاهش قیمت سکه به اتخاذ سیاست‌های داخلی باز می‌گردد که اتفاق‌های دو روز گذشته در حوزه دیپلماسی خارجی ارتباطی به سیاست‌های داخلی ایران نداشته است. برای کاهش قیمت سکه دست‌اندرکاران این حوزه یعنی بانک مرکزی باید سیاست‌های منسجمی را درنظر گرفته و در این شرایط برنامه‌های از پیش تعریف شده را اجرا کنند.

او درباره چشم‌انداز قیمت طلا در روزهای آتی اظهار کرد: امیدواریم سیاست‌های منسجمی در حوزه داخلی و خارجی اتخاذ شود که در بازار طلا ثبات قیمت‌ها را شاهد باشیم. انتظار می‌رود طی روزهای آتی با کاهش قیمت انس طلای جهانی شاهد افت قیمت طلا در بازار داخل باشیم.

محمدولی در ادامه گفت: قیمت طلا هم‌تراز قیمت انس جهانی است. اینکه طی چند ماه گذشته افزایش قیمت طلا در بازار کلید خورده است این موضوع به سیاست‌های داخلی ما باز می‌گردد. اما در کشورهای دیگر روال قیمت‌گذاری به این شیوه است که هرگاه قیمت انس جهانی افزایش می‌یابد قیمت طلا در کشورها نیز به همان میزان تغییر می‌کند. حال امیدواریم سیاست‌های داخلی ایران نیز روال مطلوبی را به خود بگیرد تا به این شکل ساماندهی در نظام اقتصاد ایران حاصل شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.