صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / نجات جان ۱۰هزار قطعه ماهی گرفتار شده در رودخانه “بشار” یاسوج

نجات جان ۱۰هزار قطعه ماهی گرفتار شده در رودخانه “بشار” یاسوج

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نزدیک به 10هزار قطعه ماهی گرفتار شده در یک آبگیر کوچک حاشیه رودخانه "بشار" از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

رودخانه بشار

به گزارش کسب و کار نیوز ، محسن جعفری نژاد بسطامی افزود: با کاهش دبی آب رودخانه بشار در قسمت هایی از مسیر پل مختار تا محدوه نزدیک به پلیس راه یاسوج اصفهان تعداد زیادی ماهی به همراه سایر آبزیان در آبگیرهای کوچکی گرفتار شده بودند .

وی به تلاش کارشناسان اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان و جامعه محلی در نجات این ماهی ها از مرگ حتمی اشاره و اظهارکرد: با تلاش کارشناسان  حفاظت محیط زیست استان درکنار افراد دوستدار محیط زیست محلی نزدیک به ۱۰هزار قطعه ماهی گرفتارشده بوسیله ماشین مخصوص حمل آبزیان نجات و کمی پایین تر در درمحدوده رودخانه رهاسازی شدند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد کم شدن دبی آب رودخانه بشار را ناشی از کم بارشی های سالهای اخیر، برداشت های بی رویه و غیراصولی بهره‌برداران حاشیه رودخانه “بشار”، ایجاد بندهای انحرافی در مسیر رودخانه دانست و خاطرنشان کرد: خلاء های نظارتی گذشته در زمان نشاء و کشت محصولات آب بر حاشیه رودخانه باعث ورود خسارات این چنینی به بشار شده است.

جعفری نژاد بسطامی بر رعایت و تعریف حق آبه ها براساس وضع موجود تاکید و اضافه کرد: برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاق هایی برای سالهای آینده، نیاز است حقآبه  کشاورزان حاشیه رودخانه و تمامی کسانی که به نحوی از آب رودخانه استفاده می کنند طوری تعریف شود که هم بهره بردار استفاده کند و هم به آبزیان آسیبی نرسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.