صفحه اصلی / استان ها / گیلان / رشت؛ مقصد تابستانه کودکان کار استان همجوار
رشت؛ مقصد تابستانه کودکان کار استان همجوار

رشت؛ مقصد تابستانه کودکان کار استان همجوار

شهر رشت یکی از مقاصد تابستانه کودکانی از استان همجوار است که برای کسب تامین 9 ماه هزینه تحصیلی خود کار می‌کنند.

کودکان کار

‌به گزارش کسب و کار نیوز، گفت: بلافاصله پس از امتحانات تحصیلی‌ام از استان اردبیل به رشت آمده تا با جمع آوری و فروش ضایعات پول جمع کنم.

وی در پاسخ به اینکه چرا همین کار را در شهر خود انجام نمی‌دهد تا دست کم شب‌ها در خانه خودشان باشد، اضافه کرد: خرید و فروش ضایعات در شهرش رونق چندانی ندارد و درآمدی از انجام این کار بدست نمی آید.

علیرضا اظهار کرد: تاکنون ۲میلیون تومان پس انداز کرده است و با بازگشایی مدارس به شهرش باز می‌گردد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چندین سال است که هرساله پس از اتمام سال تحصیلی به رشت می آید، ادامه داد: برای خواب شبها در مغازه یکی از بستگانم در کنار ضایعات جمع‌آوری شده می‌خوابم‌. در ابتدا می‌ترسیدم اما حالا دیگر عادت کرده‌ام.

علیرضا با اشاره به اینکه به همراه ۵نفر از دوستان خود در این شهر کار می‌کند، اضافه کرد: همه ما دلمان برای پدر و مادر تنگ شده و خوشحالیم که به زودی نزد آنها باز می‌گردیم.

وی با اشاره به اینکه پول پس انداز شده در تابستان امسال را صرف هزینه های سال تحصیلی پیش رو خواهد کرد، گفت: برادر کوچکترم موقع آمدن من گریه می‌کرد و دوست داشت که همراه من بیاید و شاید سال آینده او را نیز برای کار به همراه خودم به رشت بیاورم.

او ادامه داد: دوست دارم، در تابستان به باشگاه ورزشی و کلاسهای آموزشی بروم و با دوستانم بازی کنم اما چون پدرم کارگر است و درآمد زیادی ندارد، مجبورم کار کنم، در غیر اینصورت برای خرید لوازم مورد نیاز مدرسه با مشکل مواجه خواهم شد.

علیرضا آرزو دارد مهندس مکانیک شود و در آینده بتواند هزینه تحصیلی کودکانش را تامین کند تا در سن کم مجبور به انجام کار نباشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.