صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / حضور ۵ تیم ارزیاب هلال احمر درمنطقه زلزله زده سیستان و بلوچستان
حضور ۵ تیم ارزیاب هلال احمر درمنطقه زلزله زده سیستان و بلوچستان

حضور ۵ تیم ارزیاب هلال احمر درمنطقه زلزله زده سیستان و بلوچستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با وقوع چندین زلزله و پس لرزه در محدوه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان ایرانشهر 25 نفر از ارزیاب‌های این نهاد در قالب پنج تیم به محل حادثه اعزام و درحال بررسی تلفات احتمالی هستند.

تیم ارزیاب هلال احمر

به گزارش کسب و کار نیوز- رسول راشکی افزود: این تیم های ارزیاب از شهرستان های ایرانشهر، دلگان و فنوج به محل حادثه اعزام شده اند.

وی افزود: سایر نیروهای هلال احمر شهرستان های سیستان و بلوچستان نیز در آماده باش کامل بسر می برند تا در صورت اعلام نیاز تیم های ارزیاب به محل حادثه اعزام شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در بررسی اولیه تیم های ارزیاب در منطقه تنها حدود چهار منزل مسکونی روستایی دچار ترک خوردگی شده اند و مشکلی در زمینه آب و برق در منطقه وجود ندارد.

همچنین مدیرکل بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این باره افزود: تا اکنون در منطقه مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در محدوده شهرستان ایرانشهر در جنوب استان ۹ لزره و پس لرزه رخ داده است.

عبدالرحمان شهنوازی با اشاره به اینکه تاکنون خسارت مهمی در پی این زمین لرزه‌ها گزارش نشده، گفت: از ساعت ۱۰:۴۲ صبح امروز تا ساعت ۱۲:۲۴ ظهر ۱۰ زلزله با قدرت ۲٫۷ تا ۵٫۶ ریشتر در محدوده شهرستان‌های کنارک و ایرانشهر سیستان و بلوچستان به وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر همه نیروهای امدادی استان در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت دریافت گزارش هرگونه مشکلی خدمات امدادی لازم را ارائه دهند، گفت: ۲۰ ارزیاب هلال احمر در منطقه زلزله‌زده در حال ارزیابی شرابط هستند.

شهنوازی اظهار کرد: در پی وقوع زمین لرزه و پس لرزه‌های آن در محدوده مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در  سیستان و بلوچستان، قطع برق و تلفن در برخی روستاهای زلزله‌زده رخ داده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: خوشبختانه بر اساس اعلام تیم‌های ارزیاب اعزامی به منطقه، زلزله استان سیستان و بلوچستان تاکنون بدون مصدوم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشات دریافتی ما تنها به ۳ واحد مسکونی در روستای حضرت ابوالفضل(ع) خسارات جزئی وارد شده و در برخی روستای‌های منطقه تلفن و برق قطع است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه زلزله‌زده “مسجد حضرت ابوالفضل(ع)”، بالگرد امداد برای اعزام به این منطقه آماده است.

فریبرز راشدی اظهار کرد: با توجه به وقوع چند زمین لرزه از صبح امروز تاکنون در منطقه “مسجد حضرت ابوالفضل(ع)”، همه تیم‌های امدادی و اورژانسی ما در آماده‌باش کامل هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه تاکنون خسارتی از منطقه زلزله‌زده گزارش نشده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.