صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / شهرک مشاغل آلاینده ساختمانی اراک معطل سرمایه گذار

شهرک مشاغل آلاینده ساختمانی اراک معطل سرمایه گذار

معاون عمرانی استانداری مرکزی گفت: فاز اول پروژه شهرک خودرو با ورود سرمایه گذار به بهره برداری رسید ولی متاسفانه پروژه احداث شهرک مشاغل آلاینده حوزه ساختمان در شهر اراک سال هاست بدون سرمایه گذار باقی مانده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی زند وکیلی در مراسم افتتاحیه فاز اول پردیس شهرک خودرو اراک با بیان اینکه تنها مجموعه شهرک خودرو کشور در شهر اراک راه اندازی شده است، گفت: قطعا در آینده نزدیک، کاربردها و خدمات ارزنده استفاده از چنین مجموعه ای نمایان خواهد شد، آنچه که مسلم است استفاده از این مجموعه و بهره برداری از آن در آینده نتایج مثبتی را برای شهر اراک و استان بهمراه خواهد داشت .

وی ادامه داد: در مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوا اراک که هیات وزیران مصوب کرد، دو بار تاکید شد که دولت به کمک شهرداری و شورای شهر مکانی برای اجماع مشاغل آلاینده پیش بینی کنند، که این مشاغل از محدوده شهر خارج شوند و در نهایت باعث کاهش آلودگی های هوا، صوتی و غیره شود و مهمتر از همه از ترافیک های شهری جلوگیری شود. این نیاز باعث شد که یکی از مشاغل آلاینده که تعمیر خودروست، از داخل شهر اراک به خارج از شهر انتقال یابند .

زند وکیلی با بیان اینکه آماده واگذاری زمین پروژه مشاغل آلاینده حوزه ساختمان به سرمایه گذاران هستیم، گفت: این زمین آماده است، نیاز است شورای اسلامی و شهرداری اراک هر چه سریعتر این پروژه را به سرمایه گذار واگذار کنند، که آن مصوبه ای که فصل عمده انتقال صنوف مثل آهن فروشان، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، کابینت سازی به خارج از شهر در آن پیش بینی شده است به اجرا در آید. خوشبختانه خود این صنوف همه اعلام آمادگی کردند که در این مکان مستقر شوند. ما چندین بار از شهرداری و شورای شهر درخواست کردیم که همچون پروژه شهرک خودرو، این پروژه هم انجام شود .

وی ادامه داد: آن روز که زمین پروژه شهرک خودرو واگذار می شد، هزینه ناچیزی برای واگذاری پرداخت شد و هم اکنون این شهرک بدون اینکه شهرداری اراک سرمایه گذاری در این خصوص انجام دهد به یک آورده بسیار خوب برای او تبدیل شده است. واقعیت این است که وجود سرمایه گذاران بزرگ که پروژه های بزرگ شهری را انجام می دهند، برای هر شهر و استانی یک نعمت است، هم اکنون در شرایطی هستیم که اگر این سرمایه گذاران نباشند، امکان اینکه پروژه ای را به تنهایی به بهره برداری برسانیم، وجود ندارد .

معاون عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه باید بیش از گذشته از سرمایه گذاران بالاخص سرمایه گذاران شهری حمایت شود، گفت: در پروژه شهرک خودرو اراک چه شهرداری دوره قبل و چه شهرداری این دوره  بدهکاری به پیمانکاران داشتند، در نتیجه بخشی از سهم شهرداری در این پروژه برای استقرار صنوف به این پیمانکاران سپرده شده است، که با توجه به اینکه واحدهای این شهر برای استقرار صنایع آلاینده در حوزه خودرو در نظر گرفته شده، به هیچ وجه نباید پیمانکار صنایع و اصناف دیگری را در این شهرک مستقر کند که خوشبختانه شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک این دوره تاکید فراوانی بر اینکه سهم خود از پروژه شهرک خودرو را در اختیار صنایع آلاینده حوزه خودرو و تعمیرات آن  قرار دهند، داشتند .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.