صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دمشق: تعامل با مناطق تحت کنترل کردها همانند سایر بخش‌های سوریه خواهد بود
دمشق: تعامل با مناطق تحت کنترل کردها همانند سایر بخش‌های سوریه خواهد بود

دمشق: تعامل با مناطق تحت کنترل کردها همانند سایر بخش‌های سوریه خواهد بود

وزیر آشتی ملی سوریه اعلام کرد، شمال شرق سوریه که تحت کنترل کردها قرار دارد، با رفتار و برخورد خاصی مواجه نخواهد شد و مانند سایر مناطق کشور با آن رفتار خواهد کرد.

علی حیدر

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، علی حیدر، وزیر آشتی ملی سوریه اعلام کرد: ما نمی‌توانیم برای هر یک از استان‌های سوریه مدل مدیریتی متفاوتی قائل شویم که آن را از بقیه استان‌ها متمایز ‌باشد و یا برای هر قومیت خاصی در سوریه چیزی را لحاظ کنیم که آن را از سایر اقوام مستثنی کند. سوریه کشوری واحد است که جامعه‌ای واحد دارد.

علی حیدر همچنین اظهار داشت: حل چالش‌ کنونی گروه‌های کردی که با آمریکا در تعامل هستند این است که به این تعامل با آمریکا پشت کرده و رویکرد تعاملی‌شان متوجه دولت سوریه باشد.

وزیر آشتی ملی سوریه اعلام کرد، شمال شرق سوریه که تحت تصرف کردها قرار دارد، با رفتار و برخورد خاصی مواجه نخواهد شد و مانند سایر مناطق کشور با آن رفتار خواهد شد.

دولت سوریه اکنون اکثر مناطق تحت تسلط مخالفان را از تصرف آنها در آورده است و  اسد بارها متعهد شده که وجب به وجب اراضی سوریه را پس خواهد گرفت.

گروه‌های کرد از جمله معدود گروه‌هایی هستند که در صحنه نبرد با داعش پیروز بوده‌اند؛ آن‌ها برای خود حکمرانی مستقلی در مناطق گسترده‌ای از شمال و شرق این کشور ایجاد کرده‌اند که این مناطق تحت نظارت و حمایت آمریکا اداره می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.