صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / چرا هنوز قانون حمایت از حیوانات تصویب نشده است؟
چرا هنوز قانون حمایت از حیوانات تصویب نشده است؟

چرا هنوز قانون حمایت از حیوانات تصویب نشده است؟

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متولی حیات وحش سازمان محیط زیست و متولی حیوانات اهلی سازمان دامپزشکی است.

سگ

محسن جعفری نژاد بسطامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره حقوق مدنی و لایحه قانون حمایت از حیوانات که هنوز به تصویب نرسیده، افزود: با حیوانات نه بعنوان یک وظیفه سازمانی و قانونی بلکه نگاه کلانی که این سازمان دارد و در دین ما نیز آمده باید با همه موجودات با رافت اسلامی برخورد شود.

وی اظهارکرد: با حیوان آزاری مخالف هستیم اما برای برخورد با حیوان آزاری سازمان دامپزشکی سریع تر و بهتر می تواند اقدام و ورود کند.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: محیط زیست در زمینه حیات وحش وظیفه قانونی دارد و هرگونه حیوان آزاری در این حوزه را محکوم می‌کنیم.

جعفری نزاد بسطامی در خصوص علت حیوان آزاری تصریح کرد: ریشه اصلی حیوان آزاری از نبود فرهنگ مناسب در بین افرادی که اقدام به این عمل زشت می کنند، آب می‌خورد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در کشور های دیگر ای معضل وجود دارد، ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته اینگونه مسائل در کمترین حد ممکن است.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای رفع این مشکل باید ابتدا فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آموزش لازم صورت گیرد، عنوان کرد: باید با کسانی که قصد نگهداری از حیوانات اهلی را دارند آموزش های لازم داده شود و با کسانی که اقدام به حیوان آزاری می کنند به صورت قانونی برخورد لازم شود.

جعفری نژاد بسطامی در پاسخ به این سوال که چه موانع بازدارنده ای باید برای این مسئله گذاشته شود، اضافه کرد: برخورد لازم با عاملان حیوان آزاری و پیشگیری از این مسئله می تواند بازدارنده باشد.

همچنین عبدالله بهمنش، مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: حیوان آزاری یک مشکل اجتماعی است که در صورت وجود داشتن مستند و فیلم مدعی العموم می تواند ورود پیدا کرده و با این قضیه برخورد کند.

وی با بیان اینکه برخورد با عاملان حیوان آزاری در حیطه کاری دامپزشکی نیست، افزود: ما نیز می توانیم در صورت مشاهده و یا گزارش چنین مواردی مدعی شویم.

بهمنش با بیان اینکه حیوان آزاری یک کار غیر اخلاقی است که علت آن در جامعه فرهنگی است، اظهار کرد: تاکنون گزارشی در رابطه با حیوان آزاری در سطح استان به ما نشده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.