صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / امام خمینی(ره) راه سیدالشهدا(ع) را به مردم شناساند
امام خمینی(ره) راه سیدالشهدا(ع) را به مردم شناساند

رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب:

امام خمینی(ره) راه سیدالشهدا(ع) را به مردم شناساند

رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب، با بیان اینکه روحانیون راه امام و رهبری را دنبال می کنند و در این راه استوار هستند، تصریح کرد: بزرگترین موفقیت امام در نهضت انقلاب اسلامی این بود که راه سیدالشهدا(ع) را به مردم شناساند.

سید حمید روحانی

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در همایش ائمه جماعات و مبلغین که در آستانه ماه محرم تحت عنوان «بررسی ویژگی روحانیون در تراز انقلاب اسلامی از منظر امام خمینی(ره)» در سالن اجتماعات مصلی رشت برگزار شد، روحانیون را رادمردان دارای علم و فضیلت دانست و اظهار کرد: عالمان دین پیشوایان همیشه در صحنه مقابله و مبارزه با ظلم و استبداد و استعمار هستند.

وی با بیان اینکه روحانیون راه امام و رهبری را دنبال می کنند و در این راه استوار هستند، تصریح کرد: بزرگترین موفقیت امام در نهضت انقلاب اسلامی این بود که راه سیدالشهدا(ع) را به مردم شناساند. در واقع امام عاشورا را که محدود به روضه و نوحه و عزاداری شده بود، دوباره تشریح کرد و وقتی مردم عاشورا را درک کردند، عاشورایی شدند و حماسه انقلاب را آفریدند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب، حماسه آفرینان قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ را به مثابه عاشوراییان دانست که برای رضای خدا و پیروی از راه امام حسین(ع) به صحنه آمده بودند؛ نه پول و قدرت و یادآور شد: مردم از حسین زمانشان دفاع کردند و آغازگر انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام شدند.

روحانی یادآور شد: مادامی که راه امام حسین(ع) در کشور ما ادامه دارد و مردم عاشورایی هستند، این انقلاب بیمه خواهد بود لذا علما و روحانیون تا جایی که می توانند به وسیله بیان و قلم در زمینه اهداف و آرمان های سیدالشهدا(ع) کار کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نعمت های فراوانی را برای مردم به همراه داشت، خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی شاهد رفتار و گفتاری در لباس روحانیت هستیم که با این جایگاه منافات دارد. امام خمینی(ره) نسبت به زندگی اشرافی هشدار داده و آن را یک خطر می داند و لذا براساس فرمایش امام، نباید اجازه دهیم چهره کفرزدایی و فقرستیزی انقلاب خدشه دار شود و مسئولیت های کلیدی نظام در دست انسان های مرفه و بی دغدغه باشد، زیرا چنین افرادی انقلاب را یک شبه می فروشند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب، با اشاره به تاکید امام بر مسئله ساده زیستی، عنوان کرد: علما و روحانیون متعهد ساده زیستی و زهدگرایی را سرلوحه خود قرار می دهند. بنا به تعبیر معمار کبیر انقلاب، هیچ آفت و خطری برای روحانیت بالاتر از توجه به دنیا نیست.

وی با بیان اینکه سازش کاری با ظالم در سیره امام خمینی(ره) جای ندارد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که دفاع از مظلوم و کنار نیامدن با ظالم هرگز در دنیا کهنه نمی شود. متاسفانه کسانی که اسیر هوی نفسانی می شوند، برای رسیدن به قدرت و ثروت تن به هر ذلت و خواری می دهند؛ چنین افرادی با زندگانی اشرافی و مصرفی خو گرفته اند و با زندگانی اشرافی و مصرفی نمی توان ارزش های انسانی را حفظ کرد.

 روحانی، به شهادت رسیدن شیخ فضل الله ها را مایه آبرو و حیثیت روحانیت در طول تاریخ دانست و اظهار کرد: متاسفانه برخی در لباس روحانیت با حیثیت اسلام و روحانیون بازی می کنند، در حالی که روحانیت پای هیچ قرارداد استعماری و ضد مردمی را امضا نکرده است.

وی مقام معظم رهبری را حافظ آرای مردم دانست و متذکر شد:روحانیون باید با مصادیق گناه و حرام در جامعه مانند دروغ، خیانت، قاچاق، حقوق های نجومی و… مقابله کنند. البته این مقابله به معنی فریاد زدن خلاف مصالح مملکت نیست، بلکه روحانیون باید مخالفت خودشان را با اقدامات منافی اسلام و انقلاب نشان دهند و سکوت نکنند، زیرا سکوت کردن به مثابه همراهی شماست.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب، بی تفاوتی نسبت به رهنمودهای رهبر انقلاب را بزرگترین آسیب دانست و یادآور شد: طلاب علوم انسانی در جریان نهضت انقلاب پیام امام را به سراسر کشور می رساندند و مردم را آگاه می ساختند. امروز نیز مقام معظم رهبری عمیق ترین و سازنده ترین طرح ها را برای تعالی علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور بیان می فرمایند و لذا روحانیت نباید از وظیفه خود که همانا تبیین و تشریح رهنمودهای ولی فقیه است، غافل شود.

وی مقابله و مبارزه با ظلم را یکی دیگر از وظایف روحانیت براساس دستور قرآن دانست و تاکید کرد: روحانیون باید حرف و عملشان در جامعه یکی باشد و در مقابل گناه کوتاهی نکنند. همچنین وظیفه داریم شاخص های انقلابی گری در کلام رهبر انقلاب را برای مردم بیان کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.