صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / غوغای احتکار/تاکید بسیج برای کمک به دولت/خروج دو طرح اساسی از دستور کار مجلس و…
غوغای احتکار/تاکید بسیج برای کمک به دولت/خروج دو طرح اساسی از دستور کار مجلس و…

در گزیده اخبار سیاسی۱۴ شهریور بخوانید؛

غوغای احتکار/تاکید بسیج برای کمک به دولت/خروج دو طرح اساسی از دستور کار مجلس و…

منظم‌ترین نمایندگان مجلس در سه ماه گذشته، مراحل نهایی مذاکرات با عراق برای حصول تفاهم جهت اخذ ریال به جای دلار، پایان دادن به جنگ سوریه؛ هدف نهایی تهران، مسکو و آنکارا و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، چهاردهم شهریورماه ۱۳۹۷ است.

14.6

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر سرتیپ حاتمی در دیدار با فرمانده ارتش روسیه در کشور سوریه گفت: کاری که نیروهای عمل کننده در مقابله با تروریست ها در سوریه انجام دادند اقدام ارزشمندی بود که توانست توطئه بزرگی را که علیه امنیت منطقه تدارک دیده شده بود خنثی کنند. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: توطئه استکبار جهانی در سوریه منطقه را دچار یک ناامنی طولانی می کرد.

همچنین در هشتمین جشنواره مالک اشتر ارتش، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: امروز نیروی زمینی، به عنوان نیرویی محوری، آمادگی دارد که در کنار سایر نیروهای مسلح کشورمان در کسری از زمان طومار زندگی ننگین هر متجاوزی در هر مقیاسی در هر کجای زمین در هم بپیچد.

سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در هجدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید، گفت: وقتی به دولت محترم عرض می‌کنیم تا بسیج به میدان بیاید تعارف نکردیم. مگر وضعیت الان انقلاب تعارف دارد؟ جنگ تمام عیار دشمن علیه خودمان را می‌بینیم. وی خطاب به دولت گفت: ما در بسیج حرف‌های اجرایی داریم. وقتی به دولت محترم عرض می‌کنیم تا بسیج به میدان بیاید تعارف نکردیم. مگر وضعیت الان انقلاب تعارف دارد؟ جنگ تمام عیار دشمن علیه خودمان را می‌بینیم. غیب‌پرور در حاشیه همین مراسم گفت: درباره مسائل دفاعی کشور نیازی نیست که اروپا به ما مشاوره دهد، زیرا مسیر ما کاملاً مشخص است و بهتر است آنها هم کاملاً کوتاه بیایند.

آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در هجدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید کشور، گفت: نمی‌خواهم سیاه‌نمایی کنم اما به تعداد انگشتان یک دست، دوست در دنیا نداریم. در بهترین حالت نسبت به ما بی‌تفاوت هستند. در چنین شرایطی باید همانند دوران دفاع مقدس مردم در مقابل دشمنان بسیج شوند.

آیت الله مکارم شیرازی امروز در ابتدای درس خارج در مسجد اعظم قم گفت:مسئولین بدانند این روزها در هر جلسه سخن از گرانی است، گرانی که تا جایی پیش‌رفته که قیمت برخی اجناس ۳برابر شده و در این شرایط بیچاره کسانی که کارگر و کارمند هستند. وی اضافه کرد: در این گرانی گروهی از تجار و کسبه که عدد کمی هم ندارند، نیز سهیم هستند، این دسته کسانی هستند که اجناس را احتکار می کنند و امروز مسئله احتکار غوغا می کند. احتکار و گران فروشی اجناسی که هیچ ارتباطی با ارز ندارد، امروز برخی تجار و کسبه رقابت در گران فروشی گذاشته اند. این دسته نیز در ایجاد این شرایط نقش دارند.

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که منظم‌ترین نمایندگان از نظر حضور در جلسات علنی و کمیسیون‌ها و مشارکت در رای‌گیری‌ها در سه ماه گذشته از سوی هیات رییسه اعلام شدند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که دونالد ترامپ ریاست جلسه شورای امنیت که ماه جاری میلادی با موضوع آنچه “نقض قوانین بین المللی از سوی ایران” خوانده شده است را بر عهده خواهد داشت تا رهبران جهانی را برای اتخاذ رویکردی شدیدتر علیه ایران تحت فشار قرار دهد. نیکی هیلی افزود: با سخنرانی روحانی در نشست شورای امنیت به ریاست ترامپ مخالفت نمی‌کنیم.

در همین رابطه یک کارشناس مسائل حوزه بین‌الملل از حضور ترامپ در شورای امنیت استقبال کرد و گفت:‌ این فرصت مناسبی است تا آمریکا و ترامپ در رابطه با عملکردش نسبت به برجام پاسخ دهد اما اگر بخواهند بحث پرونده جدیدی باز کنند آن را قبول نداریم و ابتدا باید نقض برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی آمریکا مطرح شود.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: مذاکرات تهران و بغداد برای حصول تفاهم جهت اخذ ریال از سوی سفارت عراق در ایران در جریان صدور روادید برای زائران ایرانی اربعین حسینی، مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

همچنین حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن در کانال تلگرامی خود نوشت: در شرایط حساس کنونی باید از التهاب غیرضروری خودداری کنیم و دولت را برای تصمیمات غیرکارشناسی همچون تزریق بدون مدیریت شده ارز به بازار که ممکن است به اتلاف سرمایه‌های ملی منجر شود تحت فشار قرار ندهیم. وی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه همه افزایش روزانه نرخ ارز را با نگرانی دنبال می‌کنند و عده‌ای هم در داخل و خارج این حس نادرست را تزریق می‌کنند که انگار کنترل اقتصاد از دست دولت خارج شده است، تصریح کرد: واقعیت این است که نرخ ارزی که این روزها در کوچه و خیابان تعیین می‌شود، شاخص مناسبی برای تبیین واقعیت‌های اقتصادی کشور و حتی تعیین نرخ ارز نیست. با حجم و سهم اندکی که ارز بازار در سبد مصرف ارزی کشور دارد نمی‌توان پذیرفت که ملاک تعیین قیمت ارز، قیمت بازار باشد. بنا بر این باید پذیرفت که نرخ واقعی ارز در اقتصاد ایران را بازار تعیین نمی‌کند.

سرگئی لاوروف،‌ وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد با آنکه ممکن است ایران، روسیه و ترکیه در برخی از جهات اهدافشان با یکدیگر تفاوت داشته باشد اما هدف نهایی تمام این کشورها پایان جنگ سوریه است.

همچنین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که مسکو امیدوار است مسالهخروج آمریکا از برجام در نشست پیش روی شورای امنیت درباره ایران مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر امور خارجه فرانسه هم با تأکید بر اینکه توافق هسته‌ای با ایران از بین نرفته است، گفت که امیدوار است اقدام آمریکا برای خروج از این توافق مانعی برای برقراری صلح نباشد.

در “نخستین اجلاس تهران در خصوص سیاست های پیشگیری از جرم و گسترش مجازات های جایگزبن حبس و تاثیر گذاری عدالت ترمیمی”معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، گفت: در قوه قضاییه و قسمت هایی از دولت که مسئولیت پذیرش مجرمان را دارند با چالش هایی در محاکم کیفری، دادسراها و میان مدیران دستگاه های اجرایی مواجه هستیم.

آیت الله آملی لاریجانی طی سخنانی به عنوان میهمان ویژه پنجمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری گفت: دستگاه قضایی برخلاف محدویت‌هایی که دارد بدون اغماض در پرونده های مفاسد ورود کرده و دستگاه قضا هیچگونه خط قرمز توهمی را قبول ندارد.

علی لاریجانی هم در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب و تنقیح قوانین، درباره مسائل اقتصادی کشور، امنیتی، منطقه و بین المللی و همچنین دور نمای کشور با توجه به شرایط کنونی توضیحاتی را ارائه کرد. وی پس از سخنرانی و ارائه گزارشی از وضعیت کنونی کشور، به مدت ۴۰ دقیقه به سوالات اعضای خبرگان درباره مسائل روز کشور پاسخ داد.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری طی سخنانی در شانزدهمین همایش تخصصی دادستان‌ها عمومی و انقلاب مراکز استان و دادستان‌های نظامی سراسر کشور با اشاره به شرایط کشور گفت: وقتی حساب می‌کنیم می‌بینیم در سه چهارم سال‌های بعد انقلاب، فرمان در دست اصلاح‌طلبان مدعی بوده است، اما ببینید آنها چه کرده‌اند.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (چهارشنبه) چهاردهم شهریور ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید که در این جلسه با رای نمایندگان، طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی و کلیات طرح تامین کالاهای اساسی از دستورکار مجلسی خارج شد.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.