صفحه اصلی / استان ها / گیلان / حجم زیادی از سنبل آبی به سواحل رودسر رسید

حجم زیادی از سنبل آبی به سواحل رودسر رسید

​رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر گفت: حجم زیادی از گیاه مهاجم سنبل آبی از دهنه رودخانه چمخاله وارد دریا و پس آن به سواحل رودسر رسیده‌اند.

سنبل آبی

به گزارش کسب و کار نیوز، علی محمدپور امروز در جلسه محیط زیست رودسر گفت: براساس گزارش دریافتی مبنی بر وجود گیاه مهاجم سنبل آبی در سواحل غربی شهرستان رودسر و بازدید میدانی و پایش سواحل توسط کارشناسان اداره مشخص شد، حجم زیادی از این گیاه مهاجم از دهنه رودخانه چمخاله وارد دریا و پس آن به سواحل رودسر رسیده‌اند.

وی افزود: سنبل آبی با نام علمی Eichhornia crassipes نام یک گونه از تیره غلافیان است. این گیاه در دو سال گذشته وارد تالابهای استان گیلان خصوصا تالاب بین المللی انزلی،تالاب عینک رشت و چند آبندان شفت شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر خاطرنشان کرد:یک گونه غیر بومی است و گسترش سریع آن و پوشش کامل سطح آب موجب بروز مشکلات عدیده زیست محیطی خصوصا کاهش تنوع زیستی و مرگ تدریجی تالابها را فراهم می‌کند.

علی محمدپور تصریح کرد: به محض مشاهده‌ای گونه مهاجم در شهرستان با برنامه‌ریزی و هماهنگی با فرمانداری واعضای پدافند غیرعامل شهرستان و با همکاری سمنهای زیست محیطی شهرستان، هلال احمر ،بسیج سازندگی سپاه پاسداران رودسر و دهیاریهای منطقه نسبت به پاکسازی بطول ۷کیلومتر و معدوم کردن آن اقدام شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.