صفحه اصلی / استان ها / فارس / آغاز به‌کار همایش “یادروز حافظ” از ۱۸ مهر در شیراز

آغاز به‌کار همایش “یادروز حافظ” از ۱۸ مهر در شیراز

دبیر علمی یادروز حافظ و رییس مرکز حافظ‌شناسی گفت: همایش یادروز حافظ امسال از روز ۱۸ مهرماه و با حضور بیش از ۵۰ میهمان خارجی و ۱۶۰ میهمان داخلی از اساتید زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های ایران و سراسر جهان در شیراز آغاز به‌کار می‌کند.

آیین هفدهمین یادروز حافظ در شیراز

به گزارش کسب و کار نیوز، کاووس حسنلی چهارشنبه ۱۴ شهریور در سومین جلسه‌ دبیرخانه‌ یاد روز حافظ لزوم همراهی تمام نهادها و سازمان‌های فرهنگی و هنری در برگزاری هرچه پربارتر یادروز حافظ تاکید کرد.

حسنلی گفت: می‌طلبد که این جریان بزرگ را با نگاه ملی در استان مد نظر داشته باشیم و همه در هر سطح و درجه‌ای از مسئولیت هستیم آن را متعلق به خود بدانیم و برای عزت و افتخار ایران و شیراز تلاش کنیم.

این استاد دانشگاه شیراز گفت: آنچه شیراز را به شهری متفاوت و دیار فرهنگ و هنر و ادب ایران زمین بدل کرده حضور ادیبان، پژوهشگران و اساتیدی است که بدون هیچ چشمداشت مالی در طی سال در این مسیر فعالیت می‌کنند.

حسنلی گفت: این افراد از متولیان استان انتظار دارند که آنان را برای حرکت در این مسیر یاری کرده و موانع راه را بر طرف کنند.

او گفت: برای بسیاری از پژوهشگران و اهالی فرهنگ و ادب بسیاری از برنامه‌ها نه منفعت مالی دارد و نه منفعت اعتباری چراکه این بزرگان در تمام سال در حال فعالیت و نوشتن و پژوهش هستند و آنچه باعث ایستادگی در این راه شده، همانا عشقی است که به فرهنگ و هنر و شهر شیراز دارند و باعث دلگرمی است که شاهد حمایت و همراهی مدیرانی موثر حوزه فرهنگ باشیم .

رییس مرکز حافظ شناسی بیان کرد: امسال اساتید بخش زبان و ادبیات فارسی و اعضای دبیرخانه توان و تلاش خود را مصروف برگزاری هر چه بهتر این همایش کرده‌اند و بدون هیچ چشم داشتی با عشق این جریان را دنبال می‌کنند.

حسنلی خاطرنشان کرد: بیش از بیست دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه از چندماه قبل با این دبیرخانه همکاری دارند.

رییس مرکز حافظ شناسی گفت: در همایش یادروز حافظ بیش از ۱۳۰۰ مقاله دریافت شد که حدود ۳۰۰ مقاله علمی پذیرفته خواهد شد.

حسنلی گفت: مراسم افتتاحیه‌ یادروز حافظ صبح ۱۸ مهرماه در مجتمع فرهنگی دانشگاه شیراز برگزار و پنل‌های تخصصی و ارائه‌ مقاله‌ها در مجتمع کوی دانشگاه طی روزهای ۱۸ تا ۲۰ مهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.