صفحه اصلی / استان ها / همدان / نبود آمار دقیق از تعداد معتادان در استان همدان
نبود آمار دقیق از تعداد معتادان در استان همدان

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر همدان مطرح کرد؛

نبود آمار دقیق از تعداد معتادان در استان همدان

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان با اشاره به نبود آمار دقیق از تعداد معتادان در استان، عنوان کرد: هنوز هیچگونه اقدامی برای آمارگیری میدانی معتادان صورت نگرفته است اما با اطمینان می‌توان گفت که در شیوع اعتیاد در استان شاهد کاهش چشمگیری بوده‌ایم.

اعتیاد

سرهنگ هادی قزوینه در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با گرایش معتادان به قرص‌های روانگردان، اظهارکرد: اینگونه از قرص‌ها زیاد مورد استقبال معتادان نیست اما قرص‌های آرام بخشی مانند ترامادون و متادون بسیار مورد استفاده قرارمی‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه تهدید جدی برای جوانان استفاده از ماده گُل است، افزود: در سال‌جاری سازمان مبارزه با موادمخدر موفق به کشف ۴۶۰ کیلو ماده مخدر گل شده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان  درباره سرانجام مواد کشف شده توسط این سازمان و تحویل آن به ناجا، تصریح کرد: ناجا، مواد مخدر سنتی مانند تریاک را به دلیل دارا بودن قابلیت دارویی به وزارت بهداشت و درمان تحویل می‌دهد و مواد صنعتی نیز که بهره‌برداری دارویی ندارند مانند شیشه، گل و حشیش در مناسبت‌های مختلف در طی مراسمی منهدم می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان درارتباط با کشف مزرعه کشت گراس در ملایر، مطرح کرد: در این مزرعه بذر شاهدانه مورد کشت قرار می‌گرفت که با آگاهی سازمان مبارزه با مواد مخدر در مراحل تولید، این مزرعه شناسایی و منهدم شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های اداره مبارزه بامواد مخدر درسال‌جاری، تصریح کرد: امسال باتوجه به مأموریت‌های انجام شده شاهد انهدام ۳۱ باند قاچاق، دستگیری ۴۷۰۰ نفر خرده فروش و قاچاقچی، اجرای ۵۲۲ طرح پاکسازی، توقیف ۹۰ دستگاه خودرو و ۲۲ موتورسیکلت مربوط به توزیع مواد مخدر، شناسایی ۶۹ منطقه در همدان و ۱۳۳ منطقه در کل استان، انجام ۴۲۹۵ عملیات و برگزاری ۳۳ هزار و ۱۰۰ برنامه پیشگیرانه تحت آموزش به صورت چهره‌به‌چهره بوده‌ایم.

وی در رابطه با مناطق مورد شناسایی اداره مبارزه با مواد مخدر افزود: پس از شناسایی این مناطق، اداره مبارزه با مواد مخدر با همکاری شهرداری و شورای شهر اقدام به ساماندهی می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر در رابطه با پیشرفت در تخریب امکان مخروبه از سال ۹۴ تاکنون اظهار کرد: ۲۶۹ مکان شناسایی شده است و اکنون به ساماندهی رسیده است.

قزوینه با اشاره به تعداد کمپ های فعال در استان، مطرح کرد: درحال حاضر 433 کمپ ویژه بانوان و ۴۰ کمپ ویژه آقایان فعالیت می‌کند. همچنین ۱۴۳ مرکز متادون تراپی در استان فعال است.

پیش از این رسول حسینی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان همدان در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گفته بود: کمبود بودجه از مشکلات پیش رو دستگاه ها برای مقابله با مواد مخدر است که باید افزایش یابد.

جعفری، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان نیز گفته بود خشونت رتبه نخست را بین ۱۴ موارد آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان استان دارد و اعتیاد در رتبه ۱۳ این آسیب ها قرار دارد. با این وجود اعتیاد بین دانش آموزان آمار نگران کننده ای ندارد اما بیشترین نگرانی‌ها از وجود خانواده های بدسرپرست برای دانش‌آموزان است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.