صفحه اصلی / استان ها / زنجان / روند صعودی طلاق در استان زنجان متوقف شده است
روند صعودی طلاق در استان زنجان متوقف شده است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان:

روند صعودی طلاق در استان زنجان متوقف شده است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: روند صعودی طلاق در استان زنجان متوقف شده است

طلاق

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدتقی فتحی در مراسم افتتاح سامانه تصمیم در استان زنجان، اظهار کرد: علل معروف و مختلفی برای طلاق وجود دارد و متاسفانه فعلا خیلی درک نکرده‌ایم که  تغییرات بنیادین در جامعه و آداب و رسوم گذشته وجود دارد. امروز ارزش‌های گذشته دیگر وجود ندارد و ارزش‌های فردی جایگزین ارزش‌های جمعی شده است. در گذشته اعضای خانواده حاضر بودند کنار هم زندگی کنند ولی امروز  این‌طور نیست .

این مسئول ادامه داد: نگاه کوتاه‌مدت و گذرا نمی‌تواند درمان موثری برای طلاق باشد و مهارت‌های زندگی را بیاموزد. در بسیاری از زمینه‌ها، معمولا انفعالی عمل می‌کنیم، در حالی که بدون شک افراد زودتر از سن ازدواج باید تحت آموزش مهارت‌های ارتباطی و زندگی قرار بگیرند .

وی افزود: باید نگاه دوگانه به طلاق داشته باشیم. در حال حاضر خیلی از مشاوران تک بعدی به این موضوع نگاه می‌کنند، در حالی که طلاق در برخی موارد، روزنه گریز از بن‌بست زندگی است. آسیبی که ادامه برخی زندگی‌ها به کودکان و زوجین می‌زند، به مراتب بیشتر از طلاق است و متاسفانه گاهی به خاطر اصرار اطرافیان زوجین به ادامه زندگی، شاهد وقوع قتل بوده‌ایم .

فتحی تاکید کرد: بعضی از مقررات در دستگاه‌ها باید تغییر پیدا کند. مثلا متاسفانه شاهد موردی از طلاق بوده‌ایم که زوجین به خاطر بیکاری مرد و دریافت خدمات کمیته امداد برای طلاق اقدام کرده بودند. چنین قوانینی در عمل آمار طلاق را بالا می‌برد .

انتهای پیام

برچسب ها

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.