صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / دانشگاه علم و فرهنگ خواستار راه اندازی پژوهش های کاربردی صنعت چاپ
دانشگاه علم و فرهنگ خواستار راه اندازی پژوهش های کاربردی صنعت چاپ

درنشست چهارمین هفته نکوداشت علوم و فناوری چاپ مطرح شد

دانشگاه علم و فرهنگ خواستار راه اندازی پژوهش های کاربردی صنعت چاپ

نخستین نشست تخصصی چهارمین هفته علوم و فناوری چاپ با حضور دکترمحمد مهدی اخویان مدیر گروه هنرهای تجسمی دانشگاه علم و فرهنگ، زهرا حسین نژاد مدیر گروه گرافیک و مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و فرهنگ، دکتر محمد بیطرفان رئیس انجمن علمی فناوری صنعت چاپ ایران و جمعی از فعالان و پیشکسوتان حوزه چاپ در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز،نخستین نشست تخصصی چهارمین هفته علوم و فناوری چاپ با حضور دکترمحمد مهدی اخویان مدیر گروه هنرهای تجسمی دانشگاه علم و فرهنگ، زهرا حسین نژاد مدیر گروه گرافیک و مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و فرهنگ، دکتر محمد بیطرفان رئیس انجمن علمی فناوری صنعت چاپ ایران و جمعی از فعالان و پیشکسوتان حوزه چاپ در این دانشگاه برگزار شد.
دکترمحمد مهدی اخویان مدیر گروه هنرهای تجسمی دانشگاه علم و فرهنگ در”نشست تخصصی بازتعریف مفهوم چاپ در تحول و تعاملات اجتماعی” با اشاره به اینکه توجه به صنعت چاپ بیش از هر زمانی در کشور اهمیت یافته است خاطرنشان کرد: این صنعت بیش از هر زمانی به آموزش های موثر دانشگاهی و آموزش های مهارتی و کاربردی نیاز دارد و باید بتوانیم نیروی انسانی صنعت چلپ را با آموزش های کاریردی متحول کنیم.
مدیر گروه هنرهای تجسمی دانشگاه علم و فرهنگ از این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه پیشرو در توجه به صنعت چاپ نام برد و اعلام کرد:صنعت چاپ دیر مورد توجه دانشگاه ها قرار گرفته و باید تلاش کنیم مثل رشته های مرتبط مثل پلیمر، رنگ و متالورزی و … به جایگاه واقعی خود برسد.
دکتر زهرا حسین نژاد مدیر گروه گرافیک و مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و فرهنگ نیز همکاری های علمی، مشاوره های و آموزشی با نهادها و تشکل های علمی و دانشگاهی یکی از اولویت های دانشگاه علم و فرهنگ عنوان کردو اظهار داشت: تلاش می کنیم انجمن دانشجویی صنعت چاپ در این دانشگاه راه اندازی شود.
وی بر نقش پژوهش های بنیادی و کاربردی در زمینه صنعت چاپ تاکید کرد و گفت: موضوعات پژوهشی در حوزه چاپ مورد غفلت واقع شده و دانشگاه علم و فرهنگ تلاش می کند این فعالیت های پژوهشی را با همکاری انجمن راه اندازی و فعال نماید.
آمادگی انجمن علمی فناوری چاپ برای همکاری های آموزشی و پژوهشی با دانشگاه علم و فرهنگ و پارک نرم
دکترمحمد بیطرفان با تاکید براینکه دانشگاه علم و فرهنگ از دانشگاه های مطرح در توجه به رشته های مرتبط با چاپ است گفت: در تلاش هستیم تا در قالب تفاهم نامه های انجمن و دانشگاه همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی را در این دانشگاه توسعه دهیم.
وی در چهارمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ صنعت چاپ ادآور شد: صنعت چاپ ایران از تحولات روز جهانی عقب مانده است و ضرورت دارد با نگاه علمی و کارشناسی و همکاری و همدلی دست اندرکاران وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین تشکل های این بخش مثل انجمن علمی فناوری صنعت چاپ این عقب افتادگی ها را جبران نماید.
این استاد دانشگاه بر ضرورت همکاری وزارتخانه ها و دستگاه های متولی با انجمن علمی فناوری چاپ تاکید کرد و گفت: اصلاح ساختار نهاد های صنعت چاپ، اصلاح سرفصل های آموزشی و دانشگاهی همگام با تحولات جهانی، توجه به نیازهای اساسی این صنعت و توسعه نوآوری و کارآفرینی در این صنعت و … از نیازهای اساسی این صنعت محسوب می شود.
رشته های صنعت چاپ در دانشگاه امیرکبیر راه اندازی می شود
استاد دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ با اشاره به استقرار انجمن علمی فناوری چاپ گفت: رشته هایی مثل رنگ و پلیمر بعد از دو دهه به جایگاهی رسیده اند که در مراکز علمی و صنعتی مورد توجه هستند بنابراین باید مهمترین کار این است صنعت چاپ و رشته های دانشگاهی آن به جایگاه واقعی خود برسد و در این زمینه مهمتربن کار ورود جوانان با استعداد به رشته ها و صنایع مربوط به چاپ است.
گفتنی است انجمن علمی فناوری چاپ ایران در سالهای اخیر نقش فعالی را در نهادسازی، بومی سازی صنعت چاپ، توسعه اشتغال و کارآفرینی و ایجاد شرکت های دانش بنیان، توجه به پژوهش و فناوری و ارتباط بین دانشگاه و صنعت و توسعه تحصیلات تکمیلی و تعامل با نهادهای مسئول در امر چاپ و بسته بندی داشته است.
خانم مهندس امیریان فعال صنعت چاپ از شرکت آراد نیز در این نسشت گفت: همه کسب و کارها برای موفقیت با صنعت چاپ سرو کار دارند و هر روز که می گذرد این صنعت اهمیت بیشتری پیدا می کند.
این فعال صنعت چاپ افزود: صنعت چاپ یک صنعت چندوجهی است و همه عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در بر گرفته است بنابراین باید اعتراف کنیم که این صنعت به یک صنعت مادر تبدیل شده و باید الزامات آن در زمینه دانشگاه و صنعت و تحولات مربوط به نیروی انسانی باید مورد توجه قرار بگیرد.
در این نشست همچنین دکتر امیر سلطانی از مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی بر راه اندازی رشته مدیریت چاپ در این دانشگاه تاکید کرد.
دکتر نجم الدین نیز از دانشگاه علم و فرهنگ بر توسعه مهارت های تحصیلی و دانشگاهی صنعت چاپ در مقطع کاردانی و کارشناسی تاکید کرد و گفت: در

مقاطع تحصیلات تکمیلی توجه به پژوهش حوزه چاپ باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد.
نشست روز سه شنبه انجمن علمی فناوری چاپ در زمینه بررسی فناوری های چاپ سه بعدی با همکاری معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در محل این معاونت برگزار می شود.
در این نشست همچنین دانشجویان رشته چاپ دانشگاه علم و فرهنگ مشکلات و سوالات خود را مطرح کردند و استادان و پیشکسوتان چاپ از جمله رضا رضایی، غلامرضا شجاع و … پاسخ گفتند و آنها را برای ورود به بازارکار چاپ تشویق کردند.
.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۲درصدی تولید سیمان با حمایت‌های دولت سیزدهم/ صادرات سیمان به ۲۵ کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت نیرو و صنعت، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.