چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / حمایت ۵۰۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی از آب‌شیرین‌کن خلیج‌فارس
حمایت ۵۰۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی از آب‌شیرین‌کن خلیج‌فارس

حمایت ۵۰۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی از آب‌شیرین‌کن خلیج‌فارس

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: مطابق پیش‌بینی‌ها تا 500 میلیون دلار از پروژه آب‌شیرین‌کن‌ها در بندرعباس پشتیبانی می‌کنیم.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی شهیدزاده در بازدید از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در بندرعباس اظهار کرد: صندوق توسعه ملی بر اساس سیاست‌های مقام معظم رهبری، برنامه‌های رئیس‌جمهور و حمایت‌های مجلس موظف است منابع خودش را برای پشتیبانی از بخش خصوصی در توسعه اقتصادی به کار بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در اقتصاد مقاومتی می‌تواند تعریف شود تولید آب برای مناطق کم آب و مناطقی که به علت خشک‌سالی دچار آسیب می‌شوند، است.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این پروژه آب‌رسانی که هم آب شرب بندرعباس و هم آب صنعتی موردنیاز صنایع فلات مرکزی کرمان و یزد را تأمین می‌کند، توسط صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار شده و بانک‌های عامل تجارت، کشاورزی و سینا نیز در پشتیبانی از این پروژه نقش داشته‌اند.

شهیدزاده با بیان اینکه خوشبختانه بخش خصوصی که برای اجرای این پروژه انتخاب شدند با تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق توانسته‌اند به‌موقع و بیش از ۵۰ درصد این پروژه را اجرا کنند، ابراز کرد: امیدواریم در اردیبهشت‌ماه آینده بتوانیم آب موردنیاز بندرعباس و مناطق صنعتی فلات مرکزی را از این پروژه تأمین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهدافی که ما دنبال می‌کنیم این است که باید اثبات شود که می‌توان مشکل کم‌آبی کشور را از نعمت‌هایی که خداوند در مرزهای ما در اختیارمان گذاشته است با برنامه‌ریزی و پشتیبانی مالی بخش خصوصی تأمین و مشکلاتی که در بخش مرکزی ایران بر اثر خشک‌سالی به وجود آمده است را برطرف کرد.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این پروژه می‌تواند تااندازه‌ای توسعه پیدا کند که بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب در روز از دریا بهره‌برداری شود و مشکل آبی که در کشور وجود دارد را حل کند، عنوان کرد: ما نیز دولت را که مجری نظرات مقام معظم رهبری است پشتیبانی مالی می‌کنیم چراکه هم منابع فرا نسلی که در اختیار ما است تبدیل به پروژه‌های درآمدزا می‌شود، هم مشکلات مردم را برطرف می‌کند و  هم توجهی که به تولیدات داخلی در بخش صنعت، شرب و کشاورزی می‌شود می‌تواند این منابع را به‌صورت مضاعف به صندوق بازگرداند و ما باز هم در توسعه اقتصاد سرمایه‌گذاری کنیم.

شهیدزاده با اشاره به اینکه مطابق پیش‌بینی‌ها تا ۵۰۰ میلیون دلار از این پروژه پشتیبانی می‌کنیم، بیان کرد: با برنامه‌ریزی و تمایل بخش خصوصی و سازمان‌های صنعتی می‌توانیم این پروژه را تا دو الی سه برابر توسعه دهیم، ظرفیت و امکانات این کار وجود دارد و زیرساخت‌های آن در همین پروژه می‌تواند هزینه تمام شده آب را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۰۰ میلیون دلار به این پروژه اختصاص دادیم و تا ۵۰۰ میلیون دلار نیز می‌توانیم این حمایت را افزایش دهیم تا بتواند خطوط دیگر را هم اجرا کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.