صفحه اصلی / استان ها / گیلان / گیلان در آستانه برخورداری از منحصر بفردترین روش تامین آب شرب در جهان
گیلان در آستانه برخورداری از منحصر بفردترین روش تامین آب شرب در جهان

گیلان در آستانه برخورداری از منحصر بفردترین روش تامین آب شرب در جهان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: به زودی گیلان اولین استانی در دنیا خواهد بود که 90 درصد آب شرب خود را از آب های سطحی و آبهای پشت سد تأمین خواهد کرد.

آب

به گزارش کسب و کار نیوز، کاظم لطفی در جلسه شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه با سدهای پلرود با ۶۰ درصد، شفارود ۴۰ درصد و دیورش با ۲۰ درصد در دست اجرا است و تا پایان سال ۹۷ ده سد لاستیکی آبگیری و بهره برداری خواهد شد،گفت: امیدواریم تا پایان سال ۹۹ تمامی سده ها آبگیری و مورد بهربرداری قرار گیرند.

وی افزود: اولین سدی که به صورت فاینانس خارجی در حال انجام است، سد شفارود است و اولین سدی که از فاینانس داخلی استفاده شده سد لاسک خواهد بود که البته آخرین سد بزرگ ما خواهد بود.

لطفی خاطرنشان کرد: با انجام تمام این پروژها استان گیلان اولین استانی در کشور و حتی دنیا خواهد بود، که ۹۰ درصد آب شرب خود را از آب های سطحی و آبهای پشت سد تأمین خواهد کرد.

وی افزود:۱۳ سد جدای از سدهای لاستیکی در دست مطالعه است تا بتوانیم  این منابع آبی که خدادای است و با هیچ استان دیگر مشترک نیست و از مواهب الهی است که از بالادست در استان سرچشمه گرفته و به دریای خزر می ریزد

لطفی خاطرنشان کرد: در تمامی مطالعات و پروژه‌های در دست اقدام حق آبه ی دریای خزر و تالاب انزلی دیده شده و مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند. 

وی تصریح کرد:اگر تمام رودخانه‌هایی که به دریا می‌ریزند و آب شیرین را به آب شور تبدیل می‌کنند، را مدیریت کنیم ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب آب شیرین خواهیم داشت که دیگر هیچ نگرانی بابت آب شرب، آب کشاورزی و آب مورد نیاز برای تالاب نخواهیم داشت.

 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.