صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / رونق فعالیت‌ غیر رسمی اقتصادی در سیستان و بلوچستان!
رونق فعالیت‌ غیر رسمی اقتصادی در سیستان و بلوچستان!

رونق فعالیت‌ غیر رسمی اقتصادی در سیستان و بلوچستان!

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان هم اینک پایین‌ترین نرخ مشارکت اقتصادی در کشور را دارد.

مجموعه عکس قاچاق سوخت

به گزارش کسب و کار نیوز و به گفته علیرضا نورا، علت پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی در سیستان و بلوچستان فعالیت گسترده غیر رسمی و تجارت زیرزمینی است که هم مرز بودن با ۲ کشور توسعه نیافته و دارای شرایط ناپایدار افغانستان و پاکستان بسیاری از نیروهای کار این استان را از فعالیت اقتصاد رسمی بازداشته و جذب فعالیت‌های غیر رسمی می‌کند.

وی در شورای اداری استان افزود: مهمترین دغدغه در سیستان و بلوچستان، بحران بیکاری است؛ این استان با ۴۹۳ هزار نفر شاغل و ۵۶ هزار نفر بیکار از نظر تحولات وضعیت اشتغال رتبه مناسبی ندارد.

نورا با بیان اینکه ۱۲۵ طرح با اعتبار هزار و ۴۹۲ میلیارد تومان در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان کلنگ زنی شده است، خاطرنشان کرد: هفت پروژه بخش خصوصی با اعتبار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان حدود پنج برابر اعتبار کل طرح های آماده افتتاح هفته دولت در این استان کلنگ زنی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: دولت دوازدهم توجه خاصی به ایجاد زیرساخت ها برای توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان دارد و به همین دلیل در هفته دولت امسال شاهد این حجم از سرمایه گذاری بودیم. افزایش تمایل بخش خصوصی به سرمایه گذاری در این استان با این حجم از سرمایه گذاری زمینه مناسبی برای ارتقای شاخص های اقتصادی فراهم می‌کند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.