صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / رقابت در فروش آنلاین کالاهای تند مصرف
رقابت  در فروش آنلاین کالاهای تند مصرف

«اسنپ‌ماركت» با وجود رقباي قدرتمند و با تکیه بر آشناپنداری برند از آغاز فعاليت خود خبر داد

رقابت در فروش آنلاین کالاهای تند مصرف

«اسنپ‌ماركت» با همكاري «اسنپ» و «هايپراستار» با سرويس‌دهي در سعادت‌آباد، شهرك غرب، ونك، جردن، ولنجك، پونك، نياوران، قيطريه، دروس، پاسداران، ميرداماد و تجريش و به زودي در سراسر تهران راه‌اندازي شده و با توجه به پيشينه‌اي كه در ارائه خدمات قبلي خود در حوزه حمل‌ونقل دارد، انتظار مي‌رود در اين راه جديد هم موفق عمل كند، اما در اين مسير رقباي ديگري هم وجود دارند كه شايد مسير انتخاب‌شده را براي اين كسب‌وكار تازه‌راه‌اندازي‌شده ازسوی اسنپ كمي دشوار كنند.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز،  «روکولند» به عنوان بزرگ‌ترین سوپرمارکت آنلاین که به تازگی همکاری جدید خود را با «دیجی‌کالا» به عنوان موفق‌ترین فروشگاه آنلاین کشور آغاز کرده است، رقبایی جدی برای کسب‌وکار جدید «اسنپ» به شمار می‌روند. جدا از همکاری جدید «روکولند» با «دیجی‌کالا»، خود این سوپرمارکت آنلاین نیز با تنوع بیش از ۶۰۰۰ محصول و با ارسال رایگان به سراسر شهر تهران (برای سفارشات بیش از ۸۰٫۰۰۰ تومان) حتی در روزهای تعطیل توانسته جایگاه مناسبی میان مصرف‌کنندگان پیدا کند.
اما «اسنپ» هم در نسخه آزمایشی که درباره کسب‌وکار جدید خود ارائه کرده، این اطمینان را به مناطق تحت سرویس خود داده است که مصرف‌کنندگان می‌توانند سفارش خود را به سادگی در کمتر از نصف روز درب منزل تحویل بگیرند. تمام سفارش‌های مصرف‌کنندگان از طریق «هایپراستار» تامین می‌شود و این روش بهترین انتخاب برای موفقیت کسب‌وکار تازه‌راه‌اندازی‌شده است که توانسته از برند مورد اطمینان مردم برای تامین کالاها استفاده کند. عضو جدید خانواده «اسنپ» باید بتواند در فضای رقابتی شدیدی که با «روکولند» و «دیجی‌کالا» در تامین خوراکی‌های سوپرمارکتی دارد، تلاش کند تا موفق باشد. استفاده از تخفیف‌های «هایپراستار» هم شامل حال استفاده‌کنندگان و مشتریان «اسنپ‌مارکت» خواهد شد و این مهم‌ترین امتیاز این کسب‌وکار تازه‌راه‌اندازی‌شده است که می‌تواند مشتریان بیشتری را جذب کند، اما باید ذکر شود «اسنپ‌مارکت» همانند «اسنپ‌فود» با استفاده از نام «اسنپ» خواسته در اول راه به واسطه آشناپنداری برند موفقیت خود را برای ادامه راه تضمین کند. «اسنپ»، «بامیلو»، «اسنپ‌فود»، «اسنپ‌مارکت» و… همگی از یک خانواده و متعلق به گروه اینترنتی ایران هستند.

رقابت سخت فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین مشابه
حامد بیدی، مدرس دانشگاه
استفاده از فروشگاه‌های آنلاین در میان مردم جا افتاده و این روزها با توجه به مشغله و مشکلات بسیاری که اطراف‌مان وجود دارد و وقت برای همه معنای واقعی وقت طلاست را می‌دهد استقبال از این مدل کسب‌وکارها زیاد شده است. اینکه در هر مکان و مشغول به هر کاری که هستید بتوانید مایحتاج خود را آنلاین سفارش بدهید و برای تحویل گرفتن آن هم چند گزینه برای انتخاب داشته باشید این روزها حکم همان طلا را دارد. ترافیک امروز به‌ویژه در پایتخت این اجازه را نمی‌دهد که بتوانید در طول روز به تمام امورات رسیدگی کنید. بنابراین ایده کسب‌وکارهای آنلاین ایده‌ای مناسب و امتحان پس‌داده در تمام دنیا بود که توانست در مدت کمی در کشور ما نیز به عنوان اولویت مردم انتخاب شود. به واسطه گسترش اینترنت و ایده‌های جدید که از طریق این تکنولوژی قابلیت راه‌اندازی دارند کشور ما هم به جرگه کشورهایی پیوسته که تا چند سال آینده فروشگاه‌های اینترنتی جزو لاینفک زندگی مردم خواهند شد. فضای رقابتی هم ایجاد شده و شاهد هستیم که کسب‌وکارهایی مشابه هم با امتیازات متفاوت برای مشتریان راه‌اندازی شده‌اند. همین فضای رقابتی موجب شده تا اگر یک فروشگاه اینترنتی تصمیم به فروش محصولاتی در دسته‌بندی‌های متنوع و به صورت عمومی داشته باشد، احتمالا راه بسیار سختی را در پیش دارد به‌ویژه اینکه رقبای قدرتمندی هم در این بین وجود داشته باشند. بنابراین باید برنامه‌ریزی دقیقی برای اعلام شروع فعالیت این کسب‌وکارها وجود داشته باشد که ادامه راه را با مشکلاتی که دیگر همه از آن باخبر هستند، درگیر نکند. هر کسب‌وکار آنلاینی برای رقابت در بازار خود نیاز به مزیت‌هایی خلاقانه دارد تا بتواند جایگاه خود را در میان رقبای خود تثبیت و مشتریان وفادار بیشتری کسب کند. امروزه رقابت با فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین مشابه بسیار سخت و نیازمند سرمایه بسیار است. از طرفی آشنایی با برند هم می‌تواند کمک بسیاری در این زمینه باشد. آشناپنداری و استفاده از قسمتی از نام برند موفقی که قبل از تولد کسب‌وکار جدید وجود داشته می‌تواند تضمینی برای موفقیت برند تازه‌متولدشده باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.