سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دیدار سیسی با عمر البشیر در پکن
دیدار سیسی با عمر البشیر در پکن

دیدار سیسی با عمر البشیر در پکن

رئیس جمهوری مصر در پکن با همتای سودانی خود دیدار و از تحولات مثبتی که در روابط دو کشور به وجود آمده، تقدیر کرد.

سیسی و البشیر

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در محل اقامت خود در پکن، پایتخت چین با عمر البشیر، همتای سودانی خود دیدار کرد.

به گفته بسام راضی، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری سیسی، او ضمن استقبال از دیدار با البشیر بر روابط تاریخی بلندمدت دو کشور تاکید کرد.

طبق گزارش بسام راضی، سیسی در این دیدار از تحولات مثبتی که در روابط دو کشور مصر و سودان در سطوح مختلف ایجاد شده، تقدیر کرده و گفت: مصر بر ادامه هماهنگی‌ها و رایزنی‌های گسترده میان دو طرف جهت تقویت و توسعه همکاری‌ها در راستای رفع خواسته‌های مردم دو کشور تاکید دارد.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر افزود: عمر البشیر نیز از دیدار با سیسی استقبال کرده و بر روابط برادرانه و دوستی و محبت موجود میان دو دولت و ملت و نیز تلاش برای حمایت از این روابط دو جانبه تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: دو رئیس جمهوری در این دیدار به راه‌های تقویت ابعاد مختلف روابط دوجانبه و حمایت از روابط اقتصادی و تجاری دو کشور در راستای تحقق رشد اقتصادی پرداخته و درباره اقدامات انجام شده برای تشکیل یک کمیته عالی مشترک با حضور دو رئیس جمهوری گفت‌وگو کردند.

به گفته بسام راضی، علاوه بر اینها، سیسی و البشیر درباره آخرین تحولات برخی مسایل منطقه‌ای گفت‌وگو کرده و درباره تداوم و تقویت رایزنی‌ها و هماهنگی‌های مشترک برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای موجود و نیز تلاش جهت دستیابی به راه‌حل‌هایی سیاسی برای بحران‌های مختلف کشورهای عربی و آفریقایی به اتفاق نظر رسیدند.

انتهای پیام 

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.