صفحه اصلی / استان ها / زنجان / خشم و اضطراب دانش‌آموزان باید کنترل شود
خشم و اضطراب دانش‌آموزان باید کنترل شود

خشم و اضطراب دانش‌آموزان باید کنترل شود

​معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه با استفاده از ابزار رسانه باید سطح اعتماد به‌ نفس دانش‌آموزان را بالا ببریم، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد افزایش بروز برخی مشکلات از جمله اضطراب و خشم در بین نوجوانان هستیم.

اضطراب

به گزارش کسب و کار نیوز، محمود عباسی شب گذشته در مراسم تجلیل از داوران برنامه‌های فرهنگی و پرورشی دانش‌آموزی، اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد بروز خشم در بین دانش‌آموزان هستیم که این امر می‌تواند ناشی از عدم اعتماد به‌ نفس باشد که باید با کمک رسانه و تعامل با آن، دانش‌آموزان را به مسیر درست سوق داد.

وی تصریح‌ کرد: بر اساس آخرین بررسی در استان، میزان اضطراب و استرس در بین دانش‌آموزان به ویژه دختران استان بالا است و اگر به این موارد توجه نشود قطعا صدمات جبران‌ناپذیری را شاهد خواهیم بود، به همین خاطر انتظار داریم با افزایش آگاهی دانش‌آموزان و افزایش تعاملات آنها با انواع رسانه، شرایطی را فراهم کنیم تا آسیب‌ها به کمترین سطح خود برسد.

این مسئول با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد افزایش افسردگی در بین نوجوانان دانش‌آموز هستیم، افزود: سعی شد تا در سال‌های گذشته بر روی موضوع کنترل خشم کار شود که در بین دختران شرایط بهبود پیدا کرد ولی در بین دانش‌آموزان پسر این موضوع همچنان بالا است.

وی ادامه داد: باید سعی شود با استفاده از ابزار رسانه آگاهی دانش‌آموزان را بالا برد و آنها را با موارد مختلف که منجر به بروز مشکل می‌شود آگاه کرد که قطعا این موضوع در کاهش آسیب‌ها حائز اهمیت خواهد بود.

عباسی در ادامه با بیان اینکه باید سطح تعاملات را با رسانه ارتقا دهیم تا گفتمان‌سازی قالب رخ دهد، تصریح‌کرد: برای اینکه گفتمان‌سازی قالب با محوریت تربیت باشد، نیازمند تعامل با رسانه است و باید از این ظرفیت بهره لازم را برد.

وی با بیان اینکه رسانه حلقه واسط بین حاکمیت با مردم بوده و این نشان از اهمیت کار است، تصریح‌ کرد: به همین خاطر معتقدیم با هم‌افزایی باید حرکت رو به‌ جلو داشته باشیم و در راستای ارتقای برنامه‌ها کار را پیش ببریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.