صفحه اصلی / استان ها / فارس / تامین ۱۳ درصد گاز کشور از منطقه‌ عملیاتی پارسیان
تامین ۱۳ درصد گاز کشور از منطقه‌ عملیاتی پارسیان

تامین ۱۳ درصد گاز کشور از منطقه‌ عملیاتی پارسیان

رئیس منطقه عملیاتی پارسیان با اشاره به آغاز عملیات تعمیرات اساسی خطوط انتقال گاز این منطقه از ابتدای شهریور گفت: در این عملیات ۲۵۰ نیروی تخصصی مشارکت دارند.

گازرسانی

به گزارش کسب و کار نیوز، سید بدیع‌الله موسوی دوشنبه ۱۲ شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید فرماندار لامرد از وضعیت اجرای عملیات تعمیرات اساسی خطوط انتقال گاز، گفت: تعمیرات اساسی خطوط انتقال گاز از میادین گازی منطقه عملیاتی تا پالایشگاه حدود ۵۰ روز و به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این عملیات قبل از شروع زمستان و فصل سرما به پایان خواهد رسید، گفت: خطوط لوله توسط دستگاه توپک هوشمند بررسی و پس از شناسایی نقاط آسیب دیده عملیات شامل پیگرانی و ایمن سازی، خاکبرداری، عایقبرداری، برشکاری، جوشکاری، عایقکاری رادیوگرافی و خاکریزی مجدد خطوط لوله انجام می‌شود.

رئیس منطقه عملیاتی پارسیان اضافه کرد: با توجه به اینکه خطوط انتقال گاز این منطقه در نقاط صعب‌العبور قرار داشته و در این ایام گرمای طاقت فرسایی را شاهد هستیم کار با دشواری‌های خاص روبرو است و نیروهای عمل کننده نیازمند پشتیبانی و حمایت و ایمنی بالایی هستند.

موسوی توضیح داد: منطقه‌ی عملیاتی گاز پارسیان دارای چهار میدان فعال عملیاتی به نام‌های تابناک، هما، شانول و وراوی است که در مجاورت شهرهای لامرد، خنج و مهر قرار دارد.

او اضافه کرد: تعداد چاه‌های این منطقه ۹۷ حلقه و ظرفیت تولید گاز آن‌ها حدود ۸۰ میلیون متر مکعب در روز است که ۱۳ درصد گاز کشور را تامین می‌کند .

موسوی گفت: این منطقه بیش از ۷۵۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال گاز و میعانات گازی را شامل می‌شود و تمام این خطوط از مسیرهای کوهستانی و صعب العبور عبور کرده و عملیات نگهداری و تعمیرات به شکل دائم در حال انجام است.

فرماندار شهرستان لامرد نیز گفت: خط انتقال ۹۷ حلقه چاه گازی در شهرستان لامرد را به پالایشگاه پارسیان متصل کرده و یکی از خطوط اصلی تامین گاز کشور محسوب می‌شود.

حسن شبانی‌نژاد با یادآوری اینکه تلاش‌های فراوانی توسط نیروهای متخصص برای تامین گاز پایدار و مطمئن مردم انجام می‌شود، گفت: متخصصان و کارگران منطقه‌ی عملیاتی پارسیان و زاگرس جنوبی در شرایط بسیار دشوار آب و هوایی و جغرافیایی کار تعمیرات اساسی و نگهداری خطوط انتقال را عهده‌دار هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.