صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / اگر تحریم‌های فعلی نبود رشد اقتصادی کشور مثال زدنی بود و جز کشورهای پیشرو بودیم
اگر تحریم‌های فعلی نبود رشد اقتصادی کشور مثال زدنی بود و جز کشورهای پیشرو بودیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد

اگر تحریم‌های فعلی نبود رشد اقتصادی کشور مثال زدنی بود و جز کشورهای پیشرو بودیم

هومن نجاتی-حبیب الله وفایی در حاشیه این مراسم گفت: با تلاش های دولت تدبیر و امید و در شرایط رکود اقتصادی ما رشد نسبتا مطلوبی داشتیم و اگر تحریم‌های فعلی نبود رشد اقتصادی کشور مثال زدنی بود و جز کشورهای پیشرو بودیم که دشمن این مطلب را متوجه شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، وفایی افزود: دشمن به این مسئله پی برد که ایران در حوزه اقتصادی دچار اشکالات اساسی و ساختاری است و این اشکال، اقتصاد دولتی ایران است که بخش‌های عظیمی از آن در اختیار دولت است پس دشمن راه تحریم را پیش گرفت و در این میان ایران بهترین راه یعنی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی را برگزید.
وی با بیان اینکه در سال ۹۵ در شرایطی وارد چهارمحال و بختیاری شدم که متغیرهای کلان اقتصادی استان نشان می‌داد که از متوسط کشور بسیار فاصله دارد و با یک ابرچالشی به عنوان رشد اقتصادی پایین و به تبع آن درآمد اقتصادی و درآمد سرانه پایین مواجه است، گفت: این امر موجب شد تا استان با ابر چالش بیکاری به عنوان اصلی‌ترین مشکل اقتصادی مواجه شود.
وفایی افزود: در این شرایط با مشورت با دستگاه‌های اجرایی به این نتیجه رسیدیم که باید تمام منابع استان بر مدار برنامه شکل گیرد و امروز استان چهارمحال و بختیاری صاحب برنامه است.
رئیس برنامه و بودجه استان تاکید کرد: امروز اسناد توسعه شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری تهیه شده، سند توسعه و اشتغالزایی روستاها روزهای پایانی خود را طی می‌کند و سند آمایش سرزمین که به عنوان مهم‌ترین نقشه راه است در استان به اتمام رسیده است.
شایان ذکر است، در پایان این مراسم از زحمات و تلاش های دکتر حبیب الله وفایی تقدیر شد و طهمورث الیاسی بختیاری بعنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری منصوب شد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.